וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד בנק ישראל הבא: פרופ' אמיר ירון, חוקר ומרצה בארה"ב

ראש הממשלה הודיע במסיבת עיתונאים עם שר האוצר כי הנגיד הבא יהיה אמיר ירון, בוגר אוניברסיטת שיקגו המרצה לבנקאות ופיננסים בארה"ב. הוא יחליף את הנגידה הנוכחית זה חמש שנים, קרנית פלוג. נתניהו: "בטוח שיוביל באחריות ובמקצועיות ויאפשר יציבות למערכת הפיננסית"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

פרופ' אמיר ירון יחליף את קרנית פלוג בתפקידה כנגידת בנק ישראל - כך הכריז היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם שר האוצר משה כחלון. ירון יחליף את פלוג, המכהנת בתפקיד בחמש השנים האחרונות, מאז אוקטובר 2013. נתניהו ציין כי ירון "שמר על קשרים עם האקדמיה בישראל" ו"לא פחות חשוב מזה שירת כקצין באגף היועץ הכלכלי לרמטכ"ל".

"שמחתי מאוד שפרופ' ירון נענה לבקשה של שר האוצר ושלי", אמר נתניהו. "אני מאמין שיוביל את בנק ישראל באחריות, במקצועיות ובהבנה של הכלכלה החדשה ויאפשר את היציבות של המערכת הפיננסית הישראל". נתניהו הוסיף כי הוא "בטוח שבהנהגתו המערכת תעמוד באתגרים ותמשיך את הצמיחה".

נתניהו התייחס גם למצב הפוליטי ואמר כי "המינוי הוא לא תוצאה של הבחירות. אני גם לא יכול להגיד אם יהיו בחירות כי עושים מאמץ לפתור את בעיית הגיוס, וגם בעיות אחריות. אם נמצא דרך נשמח להמשיך עד סוף השנה".

עוד בוואלה! NEWS:
ארגוני פשיעה שלחו מסר מהכלא לקצינה: פרטים חדשים על המטען ברכב
תיעוד: מחסן נשק במזרח אוקראינה התפוצץ, אלפים נמלטו מבתיהם
בכיר איראני: ישראל תתקשה לפעול בסוריה אחרי הצבת ה-S-300

אמיר ירון המועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל 2018. יח"צ,
המועמד הבולט. אמיר ירון/יח"צ

כחלון אמר כי "כלכלת ישראל בשנים האחרונות הגיעה להישגים שלא ידענו בעבר. חשוב לנו לבחור לראשות המוסדות כל כך חשובים בכלכלה הישראלית את האנשים המתאימים שימשיכו ללכת אתנו יד ביד מול האתגרים - ויהיו אתגרים".

כחלון הודה לפלוג, "על שלוש שנים של עליות ומורדות, אבל בסך הכל מדובר בנגידה שעשתה את עבודתה בדרכה ובאמונתה. לא תמיד בדרכי ובאמונתי, אבל מילתה את התפקיד שלה".

ירון, בן 54, בוגר תואר ראשון ושני בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר ד"ר מאוניברסיטת שיקגו. כיום, משמש ירון מרצה לבנקאות ופיננסים בבית הספר וורטון למינהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה שבפילדלפיה. מחקריו עוסקים בתמחור נכסים, בהשקעות, פיננסים ומקרו-כלכלה.

בנוסף לירון, עלה שמו של פרופ' מריו בלכר כמועמד אפשרי להחליף את פלוג. בלכר, בן 70, הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה והיסטוריה של עם ישראל מהאוניברסיטה העברית ובעל תואר ד"ר בכלכלה מאוניברסיטת שיקגו. באמצע שנות ה-70 לימד במחלקה הכלכלית באוניברסיטת בוסטון ובשנת 1980 הצטרף לקרן המטבע הבינלאומית כיועץ לסחר חליפין ומדיניות פיסקלית. בראשית שנות ה-2000 שימש כנגיד הבנק המרכזי של ארגנטינה, והתמודד עם המשבר הפיננסי החמור במדינה. ב-2013 הציע לו ראש הממשלה נתניהו את תפקיד הנגיד הבא, אך בסופו של דבר המינוי לא יצא אל הפועל.

(עדכון ראשון: 12:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully