וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: ישראל תתקשה לפעול בסוריה אחרי הצבת ה-S-300

יו"ר הפרלמנט לריג'אני אמר לערוץ רוסי כי יש הבנות מלאות בין טהראן למוסקבה בנוגע לנעשה בסוריה. "רוסיה מגנה על האינטרסים שלה", אמר. "זו זכותה"

עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר הפרלמנט של איראן, עלי לרג'יאני, אמר כי הוא לא צופה פעולות משמעותיות של ישראל בסוריה בעקבות העברת מערכת ה-S-300 לסוריה. בריאיון שהעניק אתמול (שני) לרשת RT הרוסית בשולי פורום אזורי בטורקיה, אמר הבכיר כי יש הבנות מלאות בין איראן לרוסיה בנוגע לסוריה.

"אני לא חושב שישראל מסוגלת לנקוט צעדים משמעותיים, ורוסיה צדקה באספקת מערכת ה-S-300 לסוריה ומגנה על האינטרסים שלה, במיוחד אחרי שישראל תקפה את המטוס הרוסי, זו זכותה", אמר לריג'אני על התקרית בחודש שעבר, שבה הופל מטוס סיור רוסי בעת תקיפה ישראלית בלטקיה.

סוללת S-300 ששלחה רוסיה לצבא סוריה, אוקטובר 2018. אתר רשמי
פריקת סוללת S-300 בבסיס חמימים בסוריה, החודש/אתר רשמי

בישראל דוחים את האשמה לתאונה, שבה נהרגו 15 אנשי צוות רוסים, ואומרים כי המטוסים כבר היו מחוץ לאזור בעת הפלת המטוס בידי טילים סוריים.

עם זאת, רוסיה דחתה את הגרסה הזו ואמרה כי חיל האוויר פעל בפזיזות והשתמש במטוס האיליושין 22 כפיתיון. בעקבות זאת, הורה משרד ההגנה של רוסיה על שורת צעדים, בהם הצבת מערכת הנ"מ המתקדמת. מאז אותה תקרית לפני כשלושה שבועות, לא היו דיווחים על תקיפות נוספות של ישראל בסוריה.

ביום ראשון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא שוחח שוב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקבע להיפגש עמו בקרוב כדי לדון בהמשך התיאום הצבאי בין שתי המדינות. נתניהו הזהיר לאחר הודעת רוסיה בחודש שעבר על העברת המערכת כי זהו מהלך מסוכן. גם ארצות הברית גינתה זאת ואמרה כי זו הסלמה מסוכנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully