וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי גבאי ומלך ירדן נפגשו ודנו בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני

8.10.2018 / 19:06

השניים נפגשו בארמון המלך בעאמן ודיברו על פתרון שתי המדינות. ביוני האחרון נפגש נתניהו עם המלך ודן עמו באותו נושא. גבאי "עבדאללה הביע את מחויבותו לקידום תהליך השלום". משרד החוץ ושגרירות ישראל בירדן לא עודכנו בנושא

מפוצלת: אבי גבאי ועבדאללה השני, מלך ירדן. עיבוד תמונה
דנו בתהליך השלום הישראלי פלסטיני. ח"כ אבי גבאי ועבדאללה/עיבוד תמונה

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי נפגש היום (שני) בעמאן עם עבדאללה, מלך ירדן. השניים דנו בהתפתחויות בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני. גבאי סיפר כי "עבדאללה הביע את מחויבותו לקידום השלום בין ישראל לבין המדינות הערביות באזור, על בסיס פיתרון שתי המדינות".

הפגישה נערכה בארמון המלך בעאמן ובהודעה רשמית של ארמון המלוכה נמסר כי עבדאללה הדגיש את הצורך לחדש את תהליך השלום המבוסס על פתרון שתי המדינות בהתאם למשפט הבינלאומי ולהחלטות האו"ם הרלוונטיות. עוד נמסר כי פעולה זאת צריכה להיות בהתאם ליוזמת השלום הערבית, שתביא להקמת מדינה פלסטינית עצמאית על קווי ירושלים ביוני 1967 עם ירושלים המזרחית כבירתה.

עוד אמר עבדאללה לגבאי כי נושא ירושלים חייב להיות מיושב במסגרת המשא ומתן על הסדר הקבע והדגיש כי "ירדן תמשיך למלא את תפקידה ההיסטורי בשמירה על המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות בירושלים".

עוד בוואלה! NEWS
מודעות אבל ובידוק קפדני: באזור התעשייה ברקן מנסים לחזור לשגרה
טורקיה לסעודיה: אפשרו לנו לחפש בקונסוליה אחרי העיתונאי הנעלם
טרגדיה במולדובה: שני ישראלים מתו מפיצוץ בלון גז בבניין מגורים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן. 16 בינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו והמלך עבדאללה בפגישתם בירושלים, 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ביוני האחרון נפגש המלך עבדאללה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכלי תקשורת בירדן דווח גם אז כי המלך הדגיש בפני נתניהו את הצורך להתקדם בפתרון הסכסוך עם הפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות. עוד שוחחו השניים על ההתפתחויות באזור, על קידום התהליך המדיני ועל קידום היחסים הכלכליים בין שתי המדינות .זו הייתה הפגישה הראשונה מאז משבר השגרירות בירדן, והפעם הראשונה ששני המנהיגים נפגשו בפומבי מאז 2014.

הפגישה תואמה ישירות בין הלשכות ולא דרך משרד החוץ וגם שגרירות ישראל בירדן לא עודכנה. לאחר השיחה גבאי הביע את הערכתו העמוקה לשלום שבין המדינות והודה למלך על מאמציו הקבועים לקידום היציבות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully