וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר המחבל נמשך: "אישורי העבודה של פלסטינים ייפגעו"

כוחות צה"ל מחפשים אחר עקבותיו של אשרף אבו-שחה מהכפר שוויקה שרצח אתמול את זיו חג'בי ואת קים לבנגרונד-יחזקאל בברקן. "זה עניין של זמן עד שייתפס", אמר גורם ביטחוני והזהיר כי יוחמרו התנאים לקבלת אישורי עבודה. הפלסטינים דיווח כי אחות המחבל נעצרה

צילום: דו"צ, עריכה: יאיר דניאל

כוחות הביטחון ממשיכים היום (שני) במצוד לאיתור המחבל, אשרף אבו-שחה מהכפר שוויקה שבשומרון, שהצליח להימלט תוך דקות אחדות לאחר שביצע את פיגוע הירי במפעל בו הועסק כחשמלאי באזור התעשייה ברקן. הכוחות המשיכו במהלך הלילה בסריקות בכפר, ובמהלכן התפתחו הפרות סדר אלימות. בנוסף בוצע בידוק כלי רכב בטול כרם במטרה לאתר את המחבל.

בתוך כך, גורם ביטחוני אמר הבוקר כי "מדובר בפיגוע קשה מאוד. יש מצוד אחרי המחבל וזה עניין של זמן עד שיעצרו אותו. הפלסטינים בכל יהודה ושומרון ישלמו מחיר בגלל הפיגוע כי מעכשיו יחמירו במערכת את התנאים לקבלת אישורי עבודה. יהיה להם הרבה יותר קשה".

לקריאה נוספת:
"להתראות לילדה הכי יפה בגן": הנרצחת בפיגוע בברקן מובאת למנוחות
עלה לקומה השנייה, אזק את קים - וירה: כך נראו רגעי האימה בפיגוע בברקן

פעילות צה"ל בכפר שוויקה - כפרו של המחבל מאזור התעשיה ברקן. דובר צה"ל
כוחות צה"ל מיפו את בית משפחת המחבל, הלילה/דובר צה"ל

לדברי גורמים אחרים במערכת הביטחון המחבל מגיע ממשפחה שמרביתה בעלי אישורי עבודה ללא זיקה לאף ארגון. המחבל עבד כבר כמה שנים ללא חריגות ולכן בשלב זה עד שייעצר וייחקר פרופיל שלו מעורר דאגה רבה במערכת.

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון את אחותו של המחבל בביתה בשכם. בנוסף דווח על עימותים עם צעירים פלסטינים במסגרת פעילות צה"ל בעיר וכן באזור ביטא שבדרום הר חברון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פעילות צה"ל בכפר שוויקה - כפרו של המחבל מאזור התעשיה ברקן. דובר צה"ל
כוחת צה"ל בכפרו של המחבל, הלילה/דובר צה"ל

אתמול פשטו כוחות צה"ל על בית משפחתו של המחבל ומיפו אותו לקראת הריסה. בנוסף בוצעו תחקירים ומעצרים של חשודים בסיוע לאבו-שחה. במקביל נמשכות הסריקות ביהודה ושומרון על מנת לאתרו. מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל ושב"כ ימשיכו לפעול לתפיסת המחבל ולשמירה על ביטחון התושבים במרחב, תוך הגברת המאמץ המבצעי והמודיעיני".

בתוך כך, מבית החולים בילינסון נמסר כי חל שיפור במצבה של העובדת הנוספת שנפצעה מירי המחבל, וכעת מצבה מוגדר כעת קל. בבית החולים ציינו כי היא צפויה להשתחרר לביתה בימים הקרובים.

מסע ירי של 10 דקות

המחבל הצליח להימלט מהזירה תוך זמן קצר, אחרי שירה למוות בקים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי, ופצע באורח בינוני עובדת נוספת. בהמשך, עובד שהיה במקום ניסה לירות לעברו, אולם הוא החטיא - ואבו-שחה ברח מהזירה.

לפי מצלמות האבטחה, חלפו פחות מעשר דקות מהרגע שבו פתח במסע הירי ועד שנמלט לבסוף משערי המשרד. על פי ההערכה, רעש המכונות שעבדו במפעל מנע משאר העובדים לשמוע את קולות הירי, מה שגם אפשר לו להימלט כמעט ללא הפרעה. מהצילומים עולה כי איש מהעובדים לא הבחין בו כדי לעצור בעדו.

פעילות צה"ל בכפר שוויקה - כפרו של המחבל מאזור התעשיה ברקן. דובר צה"ל
סריקות אחר המחבל. כוחות צה"ל, הלילה/דובר צה"ל

מיד אחרי הירי הבחין אחד העובדים במתרחש בקומה השנייה והזעיק את המשטרה. החשש היה שהמחבל מסתתר באחד מהמבנים. כוחות יס"מ, ימ"מ, דובדבן ועוקץ סרקו את המבנה כשהם נעזרים באנשי השב"כ שביצעו גם תחקור ראשוני של העובדים.

אחרי הפיגוע פתחו כוחות משטרה וצה"ל, הכוללים גם מסוק ויחידת "עוקץ", בסריקות אחר המחבל. צה"ל תגבר כבישים מרכזיים באזור וסגר חלק מהם כדי לבצע בידוק לכלי הרכב. במקביל ממשיכים מאמצי הסריקות במרחב.

מיפוי בית משפחת המחבל אשרף וליד סלימאן נעאלוה, שביצע את פיגוע הירי באיזור התעשייה ברקן, ופעילות הכוחות המיוחדים באזור 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
הכוחות במהלך מיפוי בית משפחת המחבל, היום/דובר צה"ל, דובר צה"ל

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי גם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית משתתפים בחיפושים. "אנחנו מבצעים מרדף אחר המחבל", אמר דובר צה"ל. "הנחת העבודה שהוא עדיין חמוש. מפעילים המון כוחות בשביל לקבוע לנסות לתפוס את המחבל ולעצור אותו מוקדם ככל האפשר".

כאלף בני אדם ליוו אמש בדרכה האחרונה את קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 29 מראש העין, שנרצחה בפיגוע, בבית העלמין בעירה. היא הותירה אחריה בעל, גיא, בן ושמו קאי, בן השנה וחצי, שני הורים ואחות. היא נפצעה אנושות לאחר שהמחבל, עובד נוסף במפעל, כפת את ידיה וירה בה מטווח קצר וצוות מד"א קבע את מותה. בין בני המשפחה וקרוביה שהגיעו להלווייתה, גם ח"כ אורן חזן (ליכוד) חבר המשפחה, ושר התקשורת איוב קרא.

בפיגוע נרצח גם גם זיו חג'בי, בן 35 מראשון לציון. חג'בי, שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ביום חמישי הקרוב, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים: תאומים בני שבע ואחד בן ארבע. בני משפחתו וחבריו של זיו חג'בי התקשו לעכל את הבשורה. "ראינו את הידיעה על הפיגוע בברקן, וישר שלחנו לו SMS, הוא לא עונה", סיפר חברו, בני. "אני שואל אותו 'זיו הכל בסדר?' - לא עונה. אשתו בכתה בטלפון. אבא של זיו בישר לה על מותו, הוא אמר לה: אין לך מה להגיע, הוא מת. היא ממוטטת עכשיו".


(עדכון ראשון: 23:46, 7.10.18)

קים יחזקאל שנרצחה בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
נרצחה בידי המחבל. קים לבנגרונד-יחזקאל/מערכת וואלה! NEWS, .
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
נרצח בפיגוע. זיו חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully