וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד על פרשת יו"ר לשכת עורכי הדין: ממתינים לתום החקירה

7.10.2018 / 16:48

שרת המשפטים התייחסה לראשונה באופן רשמי לחקירתו באזהרה של עו"ד אפי נוה, שצפוי לשמש חבר בוועדה למינוי שופטים. עם זאת, השרה נמנעה מנקיטת עמדה מפורשת בעניינו. "בתום החקירה תגובש עמדה בנושא", נמסר מלשכת השרה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה תום זואילי

שרת המשפטים, אילת שקד, התייחסה היום (ראשון) באופן רשמי לחקירתו באזהרה של יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, בנוגע לחברותו בוועדה לבחירת שופטים, אך עם זאת טרם הביעה עמדה מפורשת בנושא. "בירור שנערך במשרד המשפטים העלה כי החקירה בעניין תסתיים, ככל הנראה, בתוך זמן קצר ביותר, בעוד ישיבת הוועדה לבחירת שופטים קבועה לעוד למעלה מחודש ימים", נמסר מלשכת השרה שקד. "בתום החקירה ולימוד החומר, תגובש במשרד המשפטים עמדה בנושא ההשתתפות של יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה בישיבת הוועדה הקרובה".

ביום חמישי דווח בחברת החדשות יו"ר לשכת עורכי הדין, נחקר במהלך השבוע שעבר באזהרה בנמל התעופה בן גוריון בחשד למרמה. האירוע התרחש בעת שנוה חזר לארץ מחופשה בחו"ל בעמדת ביקורת הגבולות. נוה הציג תחילה את דרכונו - ובהמשך סייע לנוסעת שהתלוותה אליו לעבור מבלי שהציגה את הדרכון שלה.

עוד בוואלה! NEWS:
זיו עמד לחגוג יום הולדת, קים הייתה אם לתינוק: סיפורי הנרצחים בפיגוע
משפט שרה נתניהו: השופט הציע לצדדים להיפגש כדי לנסות להגיע לפשרה
יועצו של ארדואן: 15 סעודים מעורבים ברצח העיתונאי באיסטנבול

אפי נווה ראש לשכת עורכי הדין ת"א. אוגוסט 2014. דרור עינב
נחקר באזהרה. יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה/דרור עינב

על פי הדיווח, בקרי הגבול הבחינו באירוע ודיווחו למשטרה, ורק לאחר שניתן אישור מ"הדרגים הגבוהים ביותר במערכת האכיפה", הוחלט לחקור את נוה באזהרה. עוד דווח כי נוה הודה בחקירתו בביצוע המעשה. "המקרה המדובר הינו חלק מהליך גירושין קשה וכואב שאני חווה, לצערי, ושהינו חסוי על פי דין", מסר נוה בתגובה. "מפאת פרטיותם של ילדיי משפחתי, אין בכוונתי להתייחס לנושא, ואני מקווה שהעיסוק האובססיבי והפוגעני בחיי ייפסק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
איילת שקד, כנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
התייחסה לראשונה לפרשה. שרת המשפטים איילת שקד/ראובן קסטרו

מלבד ההליך הפלילי, נוה עשוי לעמוד מול הליך משמעתי בבית הדין של לשכת עורכי הדין, שיכול להוביל להשעייתו מעיסוק במקצוע. בלשכת עורכי הדין סירבו לומר האם בשל החקירה הוגשה נגד היו"ר תלונה לוועדת האתיקה. אם תוגש תלונה כזו, תצטרך הוועדה לקבל את תגובתו של נוה, ואז תקיים דיון חסוי בו יוחלט האם להעביר את התלונה לטיפול בית הדין המשמעתי.

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לשרת המשפטים איילת שקד ולנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות בדרישה לפעול להשעייתו של נוה מהוועדה לבחירת שופטים עד להחלטה האם יוגש כנגדו כתב אישום. מהתנועה נמסר כי "מצב בו לאדם הנתון תחת חקירה פלילית תינתן האפשרות להכריע בשאלת מינויים של שופטים, שחלקם עשויים להיות מבין השופטים שעניינו יתגלגל לפתחם בעתיד, מעלה חשש לניגוד עניינים של ממש בו עשוי להיות מצוי עו"ד נוה בתפקידו כחבר בוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully