וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שתועדו מתעללות בפעוטות: אישום הוגש נגד שלוש גננות בגבעתיים

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הגננת מ"גן מתוק" ושתי עובדות נוספות, לאחר שנעצרו בחשד שהתעללו בילדי הגן. בתיעוד מצלמות האבטחה נראית הגננת כשהיא חובטת בראשה של אחת הילדות, מטלטלת פעוטה ומשליכה אותה על גבי מזרן. הפרקליטות מבקשת להמשיך להרחיק את הגננות מהגן

צלמים זמניים מורשים

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד שלוש מעובדות "גן מתוק" בגבעתיים החשודות בהתעללות בפעוטות. הגננת אביבה דהן, הסייעת ליהיא בן דניאל ואורנה אקבלי נעצרו בחודש יוני השנה בעקבות טענות ההורים שלדבריהם ילדיהם הוכו בעת שהותם בגן.

על פי כתב האישום, אשר הוגש על ידי עו"ד קלאודיה בילנקה, במהלך החודשים מאי - יוני 2018, הנאשמות היו אחראיות על שלומם של כ- 20 פעוטות בגן בגבעתיים, בני חצי שנה עד שלוש. דהן הועסקה כגננת בגן ובן דניאל ואקבלי הועסקו כסייעות בקבוצת הפעוטות. בהזדמנויות רבות תקפו הנאשמות דהן ובן דניאל את הפעוטות, בדרכים שונות לרבות בדרך של מכות, דחיפות, צביטות ובעיטות ובמקרים אחדים גרמו לפעוטות כאב. הנאשמת אקבלי תקפה פעוטות בשתי הזדמנויות. עוד נהגו הנאשמות להעניש את הפעוטות, באמצעות העמדתם בפינת הגן לפרק זמן ממושך וכן מנעו מהם מזון.

עוד נכתב כי הנאשמת דהן נהגה בפעוטות באלימות מילולית ובכוחניות. במהלך התקופה, הנאשמות היו עדות למעשי התקיפה של הנאשמות האחרות אולם לא מנעו את הפגיעה בשלומם ובבריאותם של הפעוטות, לא דיווחו על כך לגורמים הממונים ולא מילאו את חובתן כאחראיות, מתוקף תפקידן.

האם שביתה למדה ב"גן מתוק" והגישה את התלונה אמרה
לוואלה! NEWS כי הגשת כתב האישום היא "הודעה משמחת, אבל בינתיים מעדיפים לשמור על אופטימיות זעירה. לכשיוגש כתב האישום ונעיין בו יחד עם עורכי הדין שלנו, כמובן שנגיב בפירוט ובהארכה". כמו כן, הוסיפה האם שהיא מודה לפרקליטות על כך שקידמה את בדיקת התיק וגיבשה החלטה להגיש את כתבי האישום יחסית במהירות.

עו"ד אלון אייזנברג, שמייצג את דהן, אמר לוואלה!NEWS: "נמסור תשובתנו לכתב האישום בבית המשפט בלבד".

חשד להתעללות בגן בגבעתיים לאחר ששתיים מצוות הגן נעצרו בחשד שפגעו בילדים, נחשף התיעוד המטריד 21.06.18. צילום: באדיבות ההורים, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד מתוך מצלמות האבטחה בגן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: באדיבות ההורים

אחרי מעצרן, העובדות שוחררו למעצר בית ונאסר עליהן ליצור קשר עם המעורבים בפרשה ועם ההורים המתלוננים, ואילו על דהן נאסר גם לעסוק בכל עבודה שקשורה לילדים למשך 60 ימים. יום אחרי שחרורן למעצר בית, נחשף תיעוד מצלמות האבטחה שהותקנו בגן, שבו נראית דהן וחובטת בראשה של אחת הילדות בעודה יושבת לצד שולחן האוכל. בקטע נוסף שתועד על ידי מצלמות האבטחה, נראית דהן מטלטלת פעוטה בוכה בפינת הגן ומשליכה אותה על גבי מזרן. גם הסייעת, דניאל, נראית ברקע.

בתיעוד התכתבות הוואטסאפ שהעבירה עובדת הגן להורי
הפעוטות לאחר המקרה הקשה בו התנצלה על מעשיה, סיפרה על החמרה במצבה הבריאותי, שגורם לפגיעה בתפקודה בגן. הוסיפה שהחליטה לסיים את עבודתה בגן ולטפל במצבה הבריאותי והנפשי. מנהלת הגן הודיעה כי העובדת מפסיקה את עבודתה לאלתר וכי נבחנות דרכי פעולה בעקבות האירועים.

עוד באותו נושא

הטחה על השולחן והשלכת הילדים על המזרן: תיעוד מהגן בגבעתיים

לכתבה המלאה

"הגרסאות מפלילות ואף מאשרות את המיוחס להן"

מעצרן של העובדות הגיע על רקע סדרת מקרי התעללות בפעוטונים שנחשפו בתקשורת, וכן על רקע סערת מותה של הפעוטה יסמין וינטה בגן ילדים בפתח תקווה. בעקבות כך, כ-200 מפגינים התאספו מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על אי הסדרת הפיקוח על גנים ומעונות מגילאי 0 עד 3, בהם גם הוריה של וינטה.

בין היתר מבקשים בפרקליטות להמשיך להרחיק את דהן ובן דניאל מהגן ל-30 ימים נוספים, ולאסור עליהן לטפל בילדים בכל מסגרת שהיא למשך 60 ימים נוספים.

בפרקליטות טוענים כי מלבד סרטונים ממצלמות האבטחה בגן, יש בידיהם גם ראיות נוספות. בין היתר, נכתב בבקשה שהגישה הפרקליטות, כי הגרסאות שמסרו בחקירותיהן בן דניאל ואקבלי, וכן סייעות נוספות, "מפלילות את דהן ואף מאשרות, ולו באופן חלקי את המיוחס להן עצמן בכתב האישום".

(עדכון ראשון: 8:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully