וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המחאה: נסללה הדרך למינויו של קבנאו לבית המשפט העליון

5.10.2018 / 2:00

שני סנאטורים הודיעו על תמיכתם במינוי השופט ברט קבנאו ובכך סללו את דרכו של המועמד לעבר מינויו. הסנאטורית קולינס, שנחשבה לקול מתנדנד, אמרה כי היא לא מאמינה שהאישומים ימנעו מקבנאו לכהן בעליון. טראמפ: "גאה בסנאט שהצביעו 'כן' לקידום מועמדותו"

צילום: רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

לאחר יממה עמוסת תהפוכות, נסללה אמש דרכו של השופט ברט קבנאו למשרת שופט בבית המשפט העליון. ההצבעה הסופית תתקיים הערב (שבת).

הסנאטורית הרפובליקנית סוזן קולינס הודיעה כי תתמוך במינויו של השופט ברט קבנאו לבית המשפט העליון. עם תמיכתה של קולינס, שנחשבה לקול מתנדנד, הגיע קבנאו ל-50 קולות שלכאורה סוללים את דרכו למינוי.

דקות לאחר ההודעה של קולינס, הודיע גם הסנאטור ג'ו מנצ'ין מן המפלגה הדמוקרטית כי יצביע בעד. הוא הדמוקרט היחיד שמתכוון להצביע בעד המינוי. מנצ'ין עומד לבחירה מחדש במדינת ווירג'יניה המערבית, הנחשבת למעוז של תומכי טראמפ, והודיע כי יתמוך בשלב שבו הצבעתו למעשה לא תשנה דבר.

מוקדם יותר אתמול, אישר הסנאט את ההליך הטכני המאפשר לדון במינויו של ברט קבנאו לבית המשפט העליון. ההחלטה התקבלה ברוב של 51 מול 49. בעקבות ההחלטה צייץ נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "גאה מאוד בסנאט האמריקני שהצביעו 'כן' לקידום מועמדותו של השופט ברט קבנאו".

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים: שני הרוגים בהפגנות בגבול; צה"ל תקף מטרות ברצועה
טלפונים הופקדו, מכוניות נסעו: תעלומת העיתונאי הסעודי שנעלם באיסטנבול
על המאבק באלימות מינית: רופא מקונגו וניצולת רצח העם היזידי זכו בנובל לשלום

הסנאטורית הרפובליקנית ליסה מורקאווסקי מאלסקה הודיעה כי לא תצביע בעד המינוי, מה שהעלה ספקות לגבי היכולת של הרפובליקנים לגייס רוב. "הוא לא האיש הנכון לכהן בבית המשפט בעת הזו", היא אמרה.

במקביל, עשרות מפגינים המשיכו להסתובב בתוך בניין הסנאט ולהפעיל לחץ על הסנאטורים המתלבטים מחוץ ללשכותיהם. אלא ששני סנאטורים רפובליקנים אחרים שנחשבו מתלבטים, ג'ף פלייק מאריזונה וסוזן קולינס ממדינת מיין הודיעו סופית כי יצביעו בעד. במצב זה, היו לקבנאו 50 קולות בטוחים, מה שאפשר לרפובליקנים לאשר את המועמדות בעזרת הצבעה שוברת שוויון של סגן הנשיא מייק פנס.

בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, הגיב להצבעתו של הסנאטור הדמוקרט ג'ו מנצ'ין וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מנצ'ין, הליברלי השקרן מווירג'יניה המערבית הודיע כי יתמוך במינוי של קבנאו רק אחרי שידע כי יש רוב. אני משוכנע שהוא הכין הצהרה הפוכה המנמקת מדוע החליט להתנגד למקרה שלא היו מספיק קולות". בזמן שמנצ'ין שוחח עם עיתונאים במסדרונות בניין הסנאט, מפגינים דמוקרטים צעקו לעברו "תתבייש".

עוד באותו נושא

מאות נשים נעצרו: אלפים מחו בוושינגטון נגד מועמד טראמפ לעליון

לכתבה המלאה
הפגנה נגד מינוי השופט ברט קבנאו לבית המשפט העליון, וושינגטון די. סי.. רויטרס
מפגינים מוחים נגד אישור מועמדותו של קבנאו. וושינגטון, אתמול/רויטרס

ביום חמישי נעצרו בוושינגטון הבירה 302 מפגינות לאחר שמחו נגד השופט קבנאו, שנטען כי הטריד מינית. אלפי מפגינים - ובעיקר מפגינות - צעדו מבית המשפט לערעורים - שם מכהן קבנאו - וסיימו את ההפגנה בעצרת מחוץ לבית המשפט העליון, תחת הקריאה "קבנאו חייב ללכת". בין מאות הנשים שנעצרו היו גם השחקנית איימי שומר והדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי.

הבית הלבן קיבל באותו היום את חקירת ה-FBI בנוגע לטענות להטרדה מינית נגד המועמד לבית המשפט העליון. זאת למרות קריאותיהם של הדמוקרטים להמתין זמן נוסף מאחר שלטענתם החקירה לא הייתה מקיפה מספיק.

בוול סטריט ג'ונרל דווח מפי מקורות בממשל כי לא נמצאו הוכחות בדוח להתנהגות פסולה מצדו של קבנאו, שהופיע לשימוע סוער בסנאט ביום חמישי שעבר מול המתלוננת המרכזית נגדו, כריסטין בלייז פורד. גם הסנאטורים הרפובליקנים נשמעו חיוביים לאחר העיון בדוח, וינסו להבטיח את הרוב הדרוש כדי לאשר את המינוי שישפיע על בית המשפט העליון למשך שנים רבות.

(עדכון ראשון: 19:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully