וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: אמריקה תקבל סטירה, נביס את הסנקציות

4.10.2018 / 10:17

בנאום שנשא בפני עשרות אלפי כוחות מיליציית הבסיג' באצטדיון בטהראן, הודה המנהיג העליון כי אזרחי איראן עומדים בפני תקופה קשה, אך הבטיח: "עם טוב הלב של אללה, נביס את הסנקציות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (חמישי) כי ארצו "תביס" הסנקציות האמריקניות, אך הודה כי האזרחים עומדים בפני תקופה רגישה בשל הלחץ של ארצות הברית והמשבר הכלכלי.

בנאום שנשא בפני עשרות אלפי חברי מיליציית הבסיג' ובכירי משמרות המהפכה באצטדיון בטהראן, אמר חמינאי: "מצבה של האומה, של האזור ושל העולם הוא רגיש, במיוחד עבורנו, העם האיראני". לדבריו, "עם טוב הלב של אללה, אנחנו נביס את הסנקציות, ותבוסת הסנקציות היא תבוסה של אמריקה. על אמריקה לקבל סטירה נוספת מהעם האיראני".

העוינות בין איראן לארצות הברית החריפה מאז שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין במאי האחרון והטיל מחדש את הסנקציות על טהראן. מאז תחילת השנה, איבד המטבע המקומי את כ-75% מערכו, על אף שהתאושש מעט בימים האחרונים. ב-4 בנובמבר יוטלו סנקציות נוספות על איראן, שיתמקדו במגזר הנפט והאנרגיה.

"מצד אחד, יש לנו את הצעקות של הכוחות השחצניים והפוליטיקאים של אמריקה האימפריאליסטית, ומצד שני יש את הבעיות הכלכליות של האומה והפגיעה באיכות החיים של חלק גדול מהאנשים החלשים במדינה", אמר חמינאי.

לקריאה נוספת בנושא
בית הדין בהאג: על ארה"ב לא לפגוע בסיוע ובתעופה האזרחית באיראן
המשוואה החדשה של איראן: שיגור טילים כנקמה על פיגועים

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בנאום בטהראן, 4 באוקטובר 2018. רויטרס
חמינאי באצטדיון בטהראן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully