וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרבת להתגרש מבעלה - והושעתה מתפקידה כמורה על ידי משרד החינוך

3.10.2018 / 14:12

משרד החינוך השעה מורה סרבנית גט, המסרבת להתגרש מבעלה. בנוסף להחלטה התקדימית, הטיל בית הדין על האישה סנקציות חריפות ואיים עליה במאסר בפועל. בהודעת משרד החינוך נכתב כי "האישה מוצאת לחופשה עד לקבלת החלטה אחרת מבית הדין הרבני"

עריכת וידאו:ניר חן

בצעד נדיר, לאור הוראת בית הדין האזורי בחיפה, משרד החינוך השעה מורה סרבנית גט. הבעל ביקש להתגרש לראשונה לפני שמונה שנים אך מאז היא מסרבת בטענות שונות. בנוסף להחלטה זו, באופן תקדימי הטילו הדיינים על האישה סנקציות חריפות ואיימו עליה במאסר בפועל.

בית הדין הרבני דן בעניין בני הזוג במשך שנים ארוכות, משנת 2010 אז הגיש הבעל את תביעת הגירושין שלו. הדיינים קיבלו בעניינם 285 החלטות שהיו קשורות בהחלטתו של הבעל להתגרש, ההחלטה המרכזית התקבלה לפני כשנתיים ולפיה, על האישה מוטלת חובה להתגרש מבעלה. האישה המשיכה בסירובה לקבל את הגט כפי שמתחייב בהלכה היהודית, ולכן הוחלט להפעיל עליה, לראשונה בתולדות בתי הדין הרבניים, סנקציות חריפות עד שתחליט לקיים את פסק הדין.

עוד בוואלה! NEWS:
המערכת עבדה, אך התושבים לא הוזהרו: המחדל באסון הצונאמי באינדונזיה
שלושה חוקרים מארה"ב ובריטניה זכו בפרס נובל בכימיה
גולה סעודי נכנס לקונסוליה בטורקיה - ונעלם

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
יטילו סנקציות על סרבנית הגט/רוני כנפו

לפי החלטת הדיינים, על האישה הוטלו סנקציות כמו צו קבוע של עיכוב יציאה מהארץ, מניעה או קבלת דרכון, מניעת החזקת רישיון נהיגה, מניעת כהונה בתפקיד ציבורי, וכן הגבלה בבנקים, מה שהופך אותה ללקוח מוגבל. את הסנקציות אישר קודם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף שכיהן עד לא מזמן כנשיא בית הדין הרבני הגדול, זאת לפי החוק והן נכנסו לתוקף לפני שלושה חודשים.

ההחלטה על השעייתה של האישה התקבלה במשרד החינוך לאחר פנייה של בית הדין. בהודעה מטעם המשרד נכתב כי "האישה מוצאת לחופשה ללא תשלום מעבודתה כמורה עד לקבלת החלטה אחרת מבית הדין הרבני ומתוקף החובה לבצע הוראה שיפוטית של בית הדין הרבני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בית הדין הרבני בחיפה ראה בהודעה "צעד חשוב לקראת הסכמתה של האישה לקבל מבעלה את הגט" ובאשר להמשך ההליך החליטו חברי בית הדין, אב בית הדין הרב יצחק אושינסקי, הרב דוד גרוזמן והרב אברהם זרביב כי "האישה רשאית לבקש קביעת מועד לסידור גט ללא הצבת תנאי".

"אם עד תום תשרי לא תתקבל בקשה מאת האישה לקביעת מועד לסידור גט בית הדין ישקול להחריף את צווי ההגבלה או הטלת סנקציות כהטלת קנס חודשי או שבועי או פרסום שמה בציבור וכן ישקול הטלת סנקציות במסגרת חוק בתי הדין הרבניים כלומר מאסר בפועל", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully