וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנתו של המרגל אלי כהן בפנייה לאסד: "שחרר את עצמותיו"

3.10.2018 / 10:39

נאדיה כהן קראה לנשיא סוריה להחזיר את עצמותיו של בעלה שהוצא להורג ב-1965, ולהביאו לקבורה בישראל. "שנרווה נחת, ושגם הוא יחוש שהוא באדמה שלו", ביקשה כהן בכנס במרכז הרפואי לגליל בנהריה

בווידאו: אלמנתו של אלי כהן פונה לאסד להשיב את עצמותיו/הקלטה: באדיבות המרכז הרפואי לגליל, סטילס: תומאס סולינסקי; עריכה: איתי עמרם
אלי כהן ( מתוך האתר הרישמי למען החזרת עצמות אלי כהן ). אתר רשמי, מערכת וואלה!
המרגל אלי כהן/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"אני פונה אליך באהבה, שיהיה שלום, ויחד עם זה בבקשה, שחרר את אלי, שחרר את העצמות", כך פנתה היום (רביעי) נאדיה כהן, אלמנתו של המרגל הישראלי אלי כהן בפנייה לנשיא סוריה בשאר אסד, בבקשה לקבל את עצמותיו. "אני לא צעירה, כשחמותי נפטרה בגיל מבוגר בכיתי, ואמרתי שהיא לא זכתה לראות את קבר בנה".

את הדברים אמרה כהן בכנס הבינלאומי לפציעות מלחמה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. "תסלח, תושיט לנו יד ותיתן לנו את הקבר. שנרווה נחת, ושגם הוא יחוש שהוא באדמה שלו", אמרה אלמנתו של המרגל שהוצא להורג ב-1965. "אני מקווה שתענה הפעם אחרת, תענה בלתת, אני מושיטה לך את היד לשלום, גם למען העם שלך", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום המברק שהתריע ממלחמת יום כיפור חושף את כשלון ההנהגה הישראלית
בדרך למינוי רמטכ"ל ומפכ"ל: חברים חדשים הוצעו לוועדה למינויים בכירים
המרוץ לרמטכ"לות: כוכבי מוביל, אך ליברמן שומר את הקלפים קרוב לחזה

נדיה כהן עם מנהל המרכז הרפואי לגליל ד?ר מסעד ברהום, בכנס בינלאומי על פציעות מלחמה בנהריה. צילום: תומאס סולינסקי, מערכת וואלה! NEWS
נאדיה כהן בכנס/מערכת וואלה! NEWS, צילום: תומאס סולינסקי

כהן סיפרה כי לפני כ-18 שלחה מכתבים לאסד, "צילמנו את הצילומים של הילדים, של הנכדים, שיחוס וירכך את לבו למען הבאת הגופה. ושמחתי שהוא השיב ש'בבוא הזמן'. גם שית מילים היו לנחמה. בינתיים עבר הרבה זמן".

על בעלה סיפרה כי "שמעתם את הסוף המר של אלי. אני ליוויתי אותו בחלק מהמסע של שמחה, תרומת ואהבת העם הזה. אלי הוא מלאך שבא למלא תפקיד מסויים, לשמור על המדינה, על העם. הוא היה משוגע על העם הזה ועל המדינה ועל פיסת הקרקע שקיבלנו אותה", סיפרה נאדיה בת ה-83 על בעלה.

בחודש יולי התפרסם כי המוסד השיב לישראל את שעון היד של כהן, במבצע מיוחד במדינת אויב שנערך בתחילת השנה. בהודעת הארגון נמסר כי בטקס האזכרה השנתי לזכרו של כהן הציג ראש המוסד יוסי כהן לבני משפחת המרגל את שעון היד ששימש אותו בסוריה.

שעון היד של אלי כהן שהמוסד השיב לישראל. מערכת וואלה! NEWS
שעונו של כהן שהושב לישראל/מערכת וואלה! NEWS

עוד נמסר בהודעת המוסד כי "לאחר הוצאתו של כהן להורג ב-18 במאי 1965, הוחזק שעון היד בידי מדינת אויב. עם השבתו של השעון לישראל בוצעו פעולות מחקריות ומודיעיניות שבסיומן נקבע חד משמעית כי אכן מדובר בשעונו של כהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully