וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק בירה אחת!": טראמפ חיקה את המתלוננת נגד קבנאו - והקהל צחק

3.10.2018 / 7:47

נשיא ארה"ב לעג למתלוננת הראשית נגד כריסטין בלייזי פורד, מועמדו לעליון, כשחיקה את דבריה. "'איך הגעת הביתה? לא זוכרת. איפה המקום? לא זוכרת", אמר טראמפ, אחרי שדווקא הביע אמפתיה לפורד לאחר השימוע בסנאט. "חיי אדם נהרסו"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חיקה הלילה (רביעי) את כריסטין בלייזי פורד, שהתלוננה כי מועמדו לבית המשפט העליון ברט קבנאו תקף אותה מינית בתיכון, ולעג לה על כך שאינה זוכרת את פרטי המקרה.

בעצרת בחירות במיסיסיפי לקראת בחירות האמצע בחודש הבא, החליט טראמפ להתייחס לעדותה של פורד בפני ועדת המשפט של הסנאט ביום חמישי שעבר, ופתח במונולוג שדימה את התשאול שעברה המתלוננת. "'שתיתי בירה אחת, רק בירה אחת'. איך הגעת הביתה? 'לא זוכרת'. איך הגעת לשם? 'אני לא זוכרת'. איפה המקום? 'אני לא זוכרת'", אמר טראמפ, שדבריו זכו לצחוק ומחיאות כפיים מהקהל.

"לפני כמה שנים זה היה? 'לא יודעת', המשיך טראמפ בחיקוי. "'איפה הבית? 'לא יודעת'. למעלה? למטה? איפה זה היה? 'אני לא יודעת. אבל שתיתי בירה אחת. זה הדבר היחיד שאני זוכרת'.

טראמפ הוסיף: "חיי אדם נהרסים. אשתו הרוסה, בנותיו הרוסות". לדבריו, "זה אדם שהיה מספר 1 בכיתה באוניברסיטת ייל, אדם מושלם, אבא נהדר, בעל נהדר. אנשים אומרים "אולי זה נכון" ובגלל שאולי זה נכון הוא לא צריך להיות שופט עליון. כמה נורא זה? אלו זמנים חשובים בארצנו. חשבו על בניכם, חשבו על האבות, הבעלים".

עוד ידיעות בנושא
תחקיר: טראמפ עזר להוריו להתחמק מתשלום מיסים בהיקף מיליונים
טראמפ: "רוצה חקירה מקיפה של קבנאו, אבל לא ציד מכשפות"

נשיא ארצות הברית מחקה את כריסטי בלייזי פורד בעצרת בחירות במיסיסיפי - ארצות הברית 3 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
"חיי אדם נהרסים". טראמפ בעצרת במיסיסיפי, הלילה/רויטרס, רויטרס

הוא תיאר דיאלוג היפותטי בין גבר שחייו נהרסו בגלל תלונה בדויה ובין אמו, ואמר: "אמא, השקעתי בלימודים, קבלתי ציונים מעולים. אני גאה לומר לך שקיבלתי עבודה נהדרת ב-IBM או בג'נרל מוטורס", ואז הוסיף: "אמא, דבר נורא קרה, אדם שמעולם לא פגשתי אומר שעשיתי דברים נוראים ומפטרים אותי מהעבודה. מה לעשות. מה עלי לעשות אמא? זו סיטואציה עצובה. נגדי היו המון האשמות שקריות, וכשאני אומר שזה לא קרה, לא מאמינים לי".

הלעג של טראמפ לפורד מגיע בניגוד לטון המבין שהשמיע ביום שישי, יממה אחרי השימועים הדרמטיים בסנאט. "זה רגע מדהים בהיסטוריה של ארצנו. היא עדה מאוד אמינה, היא טובה במספר מובנים, זו עדות משכנעת", אמר לעיתונאים.

גם בתחילת השבוע נמנע טראמפ מלבקר את המתלוננת, כשאמר שלשום: "אינכם יכולים לומר שלא התנהגנו בצורה מכבדת. אני מכבד את עמדתה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
השופט ברט קוואנו  והמתלוננת, כריסטין בלייזי פורד. רויטרס
בלייזי פורד וקבנאו/רויטרס

ביום שישי פתח ה-FBI בבדיקת רקע נוספת על עברו של קבנאו, לבקשת הבית הלבן. לבדיקה הוקצב שבוע, וביום שישי הקרוב תצטרך הבולשת להעביר את ממצאיה אל הסנאט לקראת הצבעה סופית אם לאשר או לדחות את מינויו של קבנאו למשרת שופט בבית המשפט העליון.

עם זאת, עורכי דינה של פורד אמרו כי ה-FBI טרם פנה אליה וטענו שהחקירה אינה יכולה להיות מקיפה מבלי לתשאל אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully