וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אימוני המסוקים ביחידות עילית ישונו עקב פציעת לוחם באימון

3.10.2018 / 6:00

לידי וואלה! NEWS הגיעו ממצאי ועדת חקירה שהקים מפקד חיל האוויר אחרי תקרית שאירעה לפני כחצי שנה, במהלכה נפצע לוחם מילואים בשלדג בנפילה מכבל שנקרע. "נדרשת מעטפת בטיחות המתאימה לאימון", קבע והנחה על תיקון הליקויים בהכשרה, באחזקת הציוד ובפקודות

צילום: דו"צ, עריכה: אוהד פיטר

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על שורת שינויים באימונים של יחידת העילית "שלדג" שבהם מתבצעת גלישה ממסוקים - כך נודע לוואלה! NEWS. השינויים התקבלו בעקבות אירוע שהתרחש באימון של היחידה לפני כחצי שנה, אז לוחם מילואים ביחידה נפל מגובה של כחמישה מטרים לאחר שהכבל שהשתלשל מהמסוק נקרע. הלוחם נפצע באורח קל בלבד.

אלוף נורקין הורה מיד לאחר האירוע על הקמת ועדת בין-זרועית שתחקור את נפילתו של הלוחם. ועדת החקירה שכללה כמה מומחים הגישה אתמול (שלישי) את ממצאיה למפקד חיל האוויר ובעקבותיהם קבע נורקין כי "אימון גלישה שנחשב אימון ברמת סיכון גבוהה, התקיים ללא מעטפת הבטיחות המתאימה ולא ברמה המקצועית הנדרשת".

נורקין הנחה לבצע כמה השלמות בתחקיר על מנת להסיק מסקנות ברורות יותר שיוטמעו בתהליך ההכשרה החדש לפני החזרת האימונים בתחום.

עוד בוואלה! NEWS:
המשוואה החדשה של איראן: שיגור טילים כנקמה על פיגועים
רוסיה: השלמנו את העברת ה-S-300 לסוריה
נשיא תוניסיה אירח את עהד תמימי: "הערכה למאבק הפלסטיני"

עמיקם נורקין בועידת ישראל לתעופה, גלבוע 4, איירפורט סיטי, 2 במאי 2018. ראובן קסטרו
"מעטפת שאינה מספקת". אלוף עמיקם נורקין/ראובן קסטרו

עוד התברר כי מפקד חיל האוויר קיבל מספר החלטות ובהן התאמת מעטפת הבטיחות לאימון, תיקון הליקויים בהכשרה, בתחזוקת הציוד ובפקודות. בנוסף להחלטות אלה, הוא הורה על המשך עצירת האימונים בצה"ל במתארי גלישה ממסוקים עד להשלמת מטלות ועדת החקירה.

מדובר צה"ל נמסר כי "מפקד חיל האוויר הדגיש את חשיבות הלמידה וההטמעה הדדית הבין-זרועית שבין היחידות, הקרקעיות והאוויריות".

לוחמי עילית בצה"ל עוברים אימון סנפלינג במסגרת תרחישי קיצון. חלק מהתרחישים נועד לחילוץ פצועים וחלק במסגרת פשיטה על יעדים מורכבים. אחת הפשיטות המפורסמות התרחשו בספינת המרמרה שהפליגה מטורקיה לחופי עזה ב-2010, אז נדרשו לוחמי שייטת 13 לבצע סנפלינג היישר אל המפלס העליון. בפעילות שכזו נדרשת מיומנות רבה, ציוד מתאים ותנאי בטיחות גבוהים עליהם אחראים גם צוות האוויר וגם הדרג הפיקוד בקרב הלוחמים במסוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully