וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: תקיפת הטילים של איראן בשטחנו הייתה בתיאום עמנו

2.10.2018 / 16:34

שר החוץ אל-מועלם הביע תמיכה בשיגורים של טהראן לעבר עמדות דאעש במזרח המדינה, ואמר כי זה חלק "מהמאבק בטרור" של שתי בעלות הברית. הארגון הסורי לזכויות אדם: שמונה בני אדם נהרגו בטילים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ של סוריה, ווליד אל-מועלם, אמר היום (שלישי) כי שיגורי הטילים של איראן אל שטח המדינה היה חלק מתיאום "לגיטימי" בין שתי בעלות הברית. לדבריו, שנאמרו בריאיון לרשת אל-מיאדין הלבנונית, ששת הטילים ששיגרו משמרות המהפכה בתגובה לפיגוע במצעד הצבאי הם חלק מהמאבק בטרור.

הטילים, שחלפו גם בשמי עיראק, פגעו בעיירה היג'ה, המאחז האחרון של דאעש בדרום-מזרח סוריה. זאת הפעם השנייה בתוך שנה וחצי שבה תוקפת איראן בסוריה עם טילים בעקבות פיגוע בשטחה, אולם התקיפה האחרונה נעשתה לאחר כיבוש האזור בידי מיליציות שיעיות וצבא סוריה, מה שככל הנראה אפשר את יכולותיה ואת המודיעין של טהראן באזור. התקיפות נתפסות גם כמסר מאיים לאויבותיה של איראן באזור, ברקע המתיחות סביב הסכם הגרעין.

לקריאה נוספת על המתקפה
גורם אמריקני: הטילים האיראניים פגעו סמוך לכוחותינו בסוריה
בתגובה לפיגוע במצעד: איראן שיגרה טילים לעבר מטרות דאעש בסוריה

תקיפת משמרות המהפכה של איראן בסוריה. מערכת וואלה! NEWS
שיגורי הטילים לעבר סוריה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

צבא ארצות הברית אמר כי התקיפה הייתה ללא ההתרעה מוקדמת. גורם בפנטגון אמר אתמול ל-CNN כי הטילים פגעו כמה קילומטרים בודדים מהכוחות המסייעים לכורדים הנלחמים נגד דאעש, אך בקואליציה הדגישו כי הם לא היו בסכנה. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים מהאוויר על ידי ארצות הברית, וכוחות המשטר מדמשק פועלים בנפרד באזור על מנת להשתלט מחדש על השטח האחרון שנותר בידי דאעש.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמונה בני אדם נהרגו בתקיפות הטילים והמל"טים של איראן, אולם לא ברור אם אכן נהרגו אנשי דאעש, כפי שהכריזו משמרות המהפכה. לפי הארגון, אחד הטילים פגע במבנה שעליו השתלט הארגון הקיצוני הסוני, שקיבל אחריות על הפיגוע במצעד הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully