וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לתכנון הפיגוע נגד האופוזיציה: צרפת הקפיאה נכסים איראניים

2.10.2018 / 17:07

הממשלה בפריז אמרה כי המתקפה שתוכננה לפגוע בעצרת של מתנגדי המשטר ביוני לא יכולה שלא להיענות בתגובה חריפה. הסנקציות הוטלו על שירותי המודיעין האיראניים ועל שני אזרחים, בהם סגן שר המודיעין

דונאלד טראמפ, איראן, הסכם הגרעין/צילום רויטרס

צרפת הקפיאה נכסים השייכים לשירותי המודיעין של איראן ולשני אזרחים איראנים בתגובה למתקפה שתוכננה לפגוע בעצרת של ארגון אופוזיציה בפאתי בפריז בחודש יוני - כך הודיעה היום (חמישי) הממשלה בפריז.

בהודעה משותפת של משרדי החוץ, הפנים והכלכלה, נאמר כי "תקרית חמורה כזו על אדמתנו לא יכולה שלא להיענות בתגובה". השניים שנכסיהם הוקפאו זוהו כסגן השר סעיד האשמי מורדם ואסדוללה אסדי.

גורם דיפלומטי צרפתי אמר כי אין ספק בכך שאיראן אחראית לתכנון הפיגוע בעצרת בווילפינט, שבה נכחו גם רודי ג'וליאני, עורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ושרים אירופים וערביים לשעבר. הוא אמר כי המסקנות התקבלו בתום חקירה מקיפה של הביון הצרפתי.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו: "הפיגוע האיראני שתוכנן בצרפת סוכל - ולא במקרה"
דיפלומט איראני נעצר בגרמניה: "סוכל פיגוע בכנס אופוזיציה בצרפת"

עצרת של מועצת ההתנגדות הלאומית של איראן באזור פריז, צרפת, 30 ביוני 2018. רויטרס
עצרת האופוזיציה האיראנית באזור פריז, יוני/רויטרס

כחלק מסיכול המזימה, נעצר דיפלומט איראני בגרמניה ואתמול הוסכם על הסגרתו לבלגיה, שבה נעצרו עוד שני חשודים. ברשותם של השניים נמצאו חומרי נפץ, שלפי החשד נועדו לפגוע בכינוס מועצת ההתנגדות הלאומית של איראן.

כל התדרדרות ביחסים בין המדינות עלולה לסבך את טהראן, זאת מאחר שפריז היא אחת התומכות הבולטות ביותר של הסכם הגרעין, שממנו פרש טראמפ בחודש מאי. יחד עם מדינות אירופיות אחרות, היא מנסה לשמר אותו ולמנוע את קריסתו.

(עדכון ראשון: 13:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully