וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלן יצחק אספה החשוד בדריסה בתל אביב שוחרר למעצר בית

2.10.2018 / 11:29

החוקרים ביקשו מביהמ"ש לשחרר לביתו את החשוד בדריסתו למוות של הנער ארי נשר ובבריחה מזירת התאונה בתל אביב. השופט לא אישר את יציאתו לאימוני הקבוצה. בדמו של אספה נמצא ריכוז אלכוהול גבוה פי חמישה מהמותר לגילו כנהג צעיר, מתחת לגיל 24

צילום: חדשות עשר, עריכה: יוסי אלטר

בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (שלישי) למעצר בית את יצחק אספה, שחקן קבוצת הכדורגל מ.ס אשדוד, החשוד בדריסתו למוות של הנער ארי נשר, ובבריחה מזירת התאונה בתל אביב. אספה, שמר תחילה על שתיקה בחקירה, מסר השבוע לשוטרים את גרסתו שמרחיקה אותו מהחשדות נגדו וביקש כי תיבדק.

השופט עלאא מסראווה הורה לשחרר את אספה למעצר בית למשך 30 יום. חוקר המשטרה רב-נגד אלון ניסן הגיש לשופט עלאא מסרוואה את חומר החקירה שנאסף עד עתה. החוקר ביקש מעצר בית מוחלט למשך 30 ימים, הפקדת ערבות בסך 15 אלף שקלים בנוסף שלושה ערבים שכל אחד מהם יחתום עשרת אלפים שקלים וכן איסור יציאה מהארץ למשך 180 ימים. בנוסף ביקש השוטר איסור יצירת קשר עם המעורבים בפרשה למשך 30 ימים. סנגורו של אספה ביקש לאפשר לו להשתחרר לאימונים במסגרת מעצר הבית, אך השופט לא אישר את הבקשה.

לאחר ששוחרר מהמעצר, תקפו בני משפחתו של יצחק אספה את צלמי העיתונות שתיעדו את שיחרורו וניסו למנוע את צילומו של אספה. אימו רדפה אחרי צלם "ישראל היום", ועל פי החשד הכתה אותו.

עוד בנושא:
הציל חמישה אנשים: המבצע להשתלת איבריו של ארי, בנו של אבי נשר
אלפים נפרדו מארי נשר, אביו: "הייתי משלם כל מחיר להיטמן במקומו"

יצחק אספה שחקן מ.ס אשדוד החשוד בפציעת שני נערים בתאונה הובא להארכת מעצר. אתר רשמי
אספה בדיון בהארכת מעצרו, בשבוע שעבר/אתר רשמי

בסוף השבוע החליף אספה את סנגורו, ומינה את עורך הדין כפיר דור, אחד המשפטנים המובילים בישראל בתחום התעבורה. מהחקירה עלה כי שני הנערים לא חבשו קסדות כפי שמחייב החוק, וכי ייתכן שאם היו נוקטים באמצעי הזהירות יכולה הייתה הפגיעה להיות מתונה יותר. עם זאת, בתיעוד התאונה נראה אספה שאינו שומר על מרחק בטוח, ופוגע בשניים.

לאחר שנקבע מותו של נשר, שנפצע באורח קשה בתאונת הפגע וברח בשדרות רוקח, החשד נגד אספה הפך להריגה והפקרה. בדמו של אספה נמצא ריכוז אלכוהול גבוה פי חמישה מהמותר לגילו כנהג צעיר, מתחת לגיל 24. החמרת העבירה להריגה דינה עד 20 שנות מאסר.

במשטרה מבקשים לבצע שורה של פעולות חקירה נוספות על מנת לגבש הראיות באשר לעובדה כי אספה היה תחת השפעת אלכוהול בטרם התרחשות התאונה. בין היתר גבו החוקרים עדויות מחבריו של אספה, שבילו איתו באותו הלילה במועדון בתל אביב. החוקרים עשויים במהלך השבוע לבצע עימותים בין אספה לכמה מחבריו.

עוד באותו נושא

החל לשתף פעולה עם החוקרים: הוארך מעצרו של החשוד בתאונה בת"א

לכתבה המלאה
ארי נשר במדי מד"א כשהיה מתנדב בארגון. מד"א, מד"א
ארי נשר/מד"א, מד"א

אלפי בני אדם ליוו למנוחות ביום ראשון את נשר, בנו בן ה-17 של הבמאי אבי נשר. נשר נטמן בבית העלמין שבמושב אודים. הוא הותיר אחריו הורים, איריס ואבי נשר, ואת אחותו הבכורה תום. בין המאות שהגיעו ללוות את נשר בדרכו האחרונה: חבריו לספסל הלימודים, חבריו למד"א שם התנדב ורבים מעולם התרבות הישראלי. גם חברו של ארי נשר, שנפצע עמו בתאונת הדרכים, הגיע כשהוא על כיסא גלגלים.

אביו, הבמאי אבי נשר, ספד לו בדמעות: "הייתי משלם כל מחיר להיטמן במקומו. אני חייב למצוא בסיוט הזה איזשהו אבל, אחרת העצב משתק, אני לא עושה סרטים עם סוף טוב, אבל לא אוהב סוף רע מדי. בטרגדיה הנוראה שפקדה אותנו קרן האור זה אתם. התעקשתם ובאתם לבית חולים, כל כך הרבה. עטפתם אותנו במעטפת חמה ומגוננת. הימים האחרונים הוכיחו לנו עד כמה חום ואחווה עוד קיימים במקום הזה. אני בוחר לאתר נקודת אור ולהצהיר שהשמועות על מותו של ה'ביחד' הישראלי מוקדמות מדי, ובסוף הסרט הזה זה משהו שכולנו יכולים להיאחז בו".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully