וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: אבו מאזן רוצה מלחמה חדשה בעזה

המשבר הפנים-פלסטיני מחריף, ומחמוד א-זהאר טוען כי יו"ר הרשות קשר עם ישראל ועם מדינות ערביות כדי להוביל לסבב אלימות נוסף ברצועה. "כל עוד אבו מאזן יו"ר הרשות - אין סיכוי לפיוס. הוא משחק משחקים מלוכלכים", אמר

צילום: דובר צה"ל

מחמוד א-זהאר, בכיר חמאס, אמר היום (ראשון) כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן רוצה מלחמה חדשה ברצועת עזה. בריאיון לעיתון אל-חליג' טען בכיר הארגון כי אבו מאזן הוא חלק מ"תכנית ערבית שתדחוף את ישראל לפתוח במלחמה חדשה לבקשת כמה מדינות ערביות", שלדבריו, ישלמו על כך לישראל.

טענותיו נאמרו בשל המשבר בין חמאס לרשות, שאינם מצליחים ליישם את הסכם הפיוס שנחתם בשנה שעברה במצרים. אבו מאזן הזהיר בשבוע שעבר במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם כי לשיחות בין רמאללה לעזה לא נותר זמן רב, ואיים להטיל סנקציות נוספות על הרצועה. "הוא יצר אווירה שלילית", אמר א-זהאר על נאומו של אבו מאזן. "כל עוד אבו מאזן יו"ר הרשות - אין סיכוי לפיוס. הוא משחק משחקים מלוכלכים".

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לשינוי היסטורי? משאל עם במקדוניה על החלפת שם המדינה
נעדרים ושיטפונות עזים: הסופה "זורבה" מכה ביוון
טראמפ: אני וקים התאהבנו, הוא כתב לי מכתבים יפים

הפגנות אלימות ברצועת עזה 28.9.2018. רויטרס
שבעה נהרגו בעימותים. מפגין בעזה ביום שישי/רויטרס

חבר הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל-חיה, הזהיר אתמול את אבו מאזן מ"כל פעולה חדשה נגד רצועת עזה". בראיון לעיתון "פלסטין" הוא אמר כי על אבו מאזן "לשאת באחריות" והוסיף כי "העם הפלסטיני וחמאס מוכנים להגיב כדי להגן על זכויותיו ועל יכולת ההתנגדות שלו".

ביום חמישי, אחרי נאומו של אבו מאזן בעצרת האו"ם, גינו בחמאס את התעלמותו מצעדות השיבה ואת אמירתו כי הוא לא יקבל דבר פרט ל"חוק אחד, רשות אחת, שלטון ונשק לגטימי אחד ולא מדינת מליציות" ברצועת עזה. בארגון אמרו כי דבריו כ"מתן אור ירוק להמשך הפשעים של הכיבוש" והאשימו אותו ב"דקירת סכין בגב העם הפלסטיני" וב"מתן פרס חינם לכיבוש".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, בריאיון לרויטרס, 29 באפריל 2014. רויטרס
"אבו מאזן משחק משחקים מלוכלכים". מחמוד א-זהאר/רויטרס

נאומו של אבו מאזן הוציא גם אלפי פלסטינים להפגין ברחבי רצועת עזה, ובה בין היתר הם דרשו מיו"ר הרשות לסיים את תפקידו, קראו "עבאס לא מייצג אותי" ושרפו שלטים שלו עם מנהיגים ישראלים. במקביל דווח באתר אל-חליג' כי הרשות ביצעה גל מעצרים של כ-100 פעילי חמאס בגדה המערבית, שלפי הדיווח תכננו למחות נגד אבו מאזן ולהכריז על "מרי אזרחי" נגדו.

בתוך כך, אתמול דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי משלחת בראשות סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-אערורי, יצאה למצרים להמשך השיחות להסדרה עם ישראל.

אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. ללא, מערכת וואלה! NEWS
אבו מאזן/מערכת וואלה! NEWS, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully