וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסורי: "נשתלט מחדש על המדינה - נוציא את הכוחות הזרים"

ווליד אל-מועלם קרא מעל במת עצרת האו"ם לפליטים הסורים לשוב לביתם, אך הדגיש כי סוריה דוחה הצעות לסיוע ממדינות שהשתתפו בהתקפות עליה. "הן רוצות תמורה, או ממשיכות לתמוך בטרור - הן לא מוזמנות לעזור לנו"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ הסורי ווליד אל-מועלם נאם היום (שבת) באו"ם, והבטיח כי המשטר ישתלט מחדש על כל שטח המדינה ויוציא את "הכוחות הזרים הבלתי לגיטימיים". עוד הוסיף כי "המאבק של ארצו בטרור כמעט נגמר".

אל-מועלם קרא מעל במת עצרת האו"ם לפליטים הסורים לשוב לביתם, ואמר כי הסוגיה עומדת בראש סדר העדיפויות של דמשק. "אנו מקדמים בברכה כל סיוע בשיקום מהמדינות שלא השתתפו בתקיפות על סוריה", אמר. "המדינות שתקפו מציעות רק סיוע בעבור תמורה, או שהן ממשיכות לתמוך בטרור, והן לא מוזמנות לעזור לנו".

אתמול אמר אל-מועלם כי דמשק מקווה לקבל את מערכת ההגנה האווירית S-300 מרוסיה בתוך שבועיים כדי "לסגור את השמיים" בפני ישראל. בתום פגישה עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, אמר שר החוץ הסורי כי המשטר סומך על מוסקבה שתעביר לו בעתיד את הדגם המתקדם יותר של המערכת, 400-S. לברוב, מצדו, אמר כי העברת ה-S-300 כבר החלה.

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה: פתחנו מחדש מעבר סחורות מרכזי בגבול עם ירדן
סוריה מקבלת תיאבון: מקווים לקבל מרוסיה גם את מערכת ה-S-400
סוריה: אנחנו מגיעים לאידליב - דרך מלחמה או שלום

סוריה אידליב מתנגדי משטר אסד. AP
מתנגדי משטר אסד באידליב/AP

ממשלת סוריה הודיעה היום כי פתחה מחדש את מעבר הגבול בינה לבין ירדן, שלוש שנים אחרי שנסגר על ידי המורדים במדינה. מעבר נאסיב, הנחשב לנתיב סחר מרכזי, נכבש על ידי כוחות האופוזיציה בשנת 2015 לאחר ששימש מדי יום מאות משאיות שנשאו סחורות בין טורקיה לבין לבנון ומדינות המפרץ.

בהתאם לכך, משרד התחבורה הודיע היום כי תנועת המשאיות חודשה. דובר הממשלה בירדן הכחיש את טענת סוריה, וטען כי המעבר עדיין לא נפתח לתנועת סחורות ולבני אדם. לפני תחילת מלחמת האזרחים בשנת 2011, המעבר שימש לסחר בשיעור של מיליארדי דולרים וסגירתו פגעה בכלכלת סוריה והמדינות השכנות. בחודש יולי, בריאיון לסוכנות רויטרס, שר הכלכלה של לבנון תיאר את המעבר כ"עורק חיוני" עבור כלכלת מדינתו וקרא לפתוח אותו מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully