וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: אנחנו מגיעים לאידליב - דרך מלחמה או שלום

25.9.2018 / 16:41

למרות ההסכם בין טורקיה לרוסיה, סגן שר החוץ אמר כי בסופו של דבר המחוז ישוב לשליטת המשטר. "כפי שניצחנו בכל חלק בסוריה ננצח גם באידליב"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סגן שר החוץ של סוריה אמר היום (שלישי) כי המשטר ישתלט על מחוז אידליב באמצעים צבאיים או בדרכי שלום. זאת למרות ההסכם בין רוסיה לבין טורקיה שנועד למנוע מתקפה של כוחות הממשל של בשאר אסד נגד מעוז המורדים הגדול האחרון במדינה.

פייסל מקדאד תיאר את ההסכם כחלק ממהלך דיפלומטי רחב יותר שיצר כמה אזורי "אי-הסלמה", שלדבריו חזרו מאז לשליטת המדינה. "אנחנו ננצח באידליב כמו שניצחנו בכל חלק בסוריה וזהו מסר ברור מאוד לכל מי שנוגע בדבר. אנחנו מגיעים לאידליב דרך מלחמה או דרכי שלום", צוטט סגן שר הוחץ על ידי העיתון אל-ווטן.

ההסכם בין אנקרה למוסקבה אמור להוביל ליצירת אזור חיץ בין המשטר לאופוזיציה, בנוסף לנסיגת ארגונים "קיצוניים" מאידליב עד לאמצע החודש הבא.

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין ונשיא טורקיה, ארדואן במהלך פגישתם בסוצ'י, רוסיה 17 בספטמבר 2018. AP
סיכמו על הקמת אזור חיץ. פוטין וארדואן, החודש/AP

טורקיה, התומכת בחלק מארגוני המורדים באידליב, אמורה לפטרל יחד עם רוסיה באזור המפורז. כלי נשק כבדים יוסגו מהאזור המפורז עד 10 באוקטובר. על אף שהקבוצות המגובות על ידי טורקיה בירכו על ההסכם, שלטענתן יאפשר את המשך שהותם במחוז, הארגון החזק ביותר תחריר א-שאם טרם הכריע בנושא.

הארגון היה בעבר חלק מאל-קאעדה, תחת השם ג'בהת א-נוסרה, אולם הוא עדיין מוגדר ארגון טרור. פלגים קטנים יותר דחו את ההסכם בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לבין נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן.

טורקיה, שבה שוהים כבר 3.5 מיליון פליטים סורים, חוששת כי מתקפה גדולה של אסד, בתמיכת רוסיה ואיראן, תגרום לגל פליטים נוסף לשטחה. באידליב ובאזורים הסמוכים שנותרו עוד בידי המורדים חיים כשלושה מיליון איש, כמחציתם נמלטו מחזיתות אחרות בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully