וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר פוסי ריוט שהורעל: שירותי המודיעין ברוסיה ניסו לחסל אותי

פיוטר ורזילוב מתאושש בגרמניה לאחר שקרס ואושפז במצב קשה, והוא מאשים את הביון בארצו. "זה המחיר שאתה משלם אם אתה רוצה שינוי", אמר חבר להקת המחאה, שמתכנן לשוב אחרי שיחלים

המודיעין הבריטי חשף: אלו האזרחים הרוסים שהרעילו את המרגל סקריפל/צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

פיוטר ורזילוב, חבר להקת פוסי ריוט הרוסית שמטופל בגרמניה, מאשים את שירותי המודיעין של רוסיה בניסיון להרעילו. בריאיון לרשת BBC שפורסם היום (חמישי) אמר הפעיל המתנגד לקרמלין כי "ההרעלה הייתה כה מקצועית שאין מסקנה אפשרית אחרת". הוא פונה בתחילת החודש במצב קשה לבית חולים ברוסיה אחרי שימוע בבית משפט, ואיבד שמיעתו וראייתו. הוא הוטס לטיפול בברלין, אולם שוחרר מבית החולים אתמול.

לדבריו, הוא ככל הנראה הותקף על ידי שירותי ביון הפנים של רוסיה (FSB) או סוכנות המודיעין הצבאית (GRU). "הפעולות שאנחנו עושים הן הרועשות ביותר ברוסיה, כך שעבורם זה עניין גדול וזה המחיר שעליך לשלם אם אתה רוצה שינוי ברוסיה", אמר.

בית החולים שבו אושפז קבע בשבוע שעבר כי ורזילוב הגיע עם "סימני הרעלה", על אף שלא נמצאו עקבות רעל בגופו. הוא אמר ל"בילד" הגרמני כי ייתכן שאלו שניסו לחסלו "ניסו שילוב חדשים של רעלים", מאחר שהפגיעה בו הייתה מידית יותר בהשוואה למתנגדי משטר אחרים שנפגעו או נרצחו בצורה דומה.

לקריאה נוספת בנושא
"להעניש את אלו שהרעילו אותו": חבר הפוסי ריוט פונה לטיפול בגרמניה

פיוטר ורזילוב, חבר קבוצת פוסי ריוט, בדרך לבית משפט במוסקבה, רוסיה, 31 ביולי 2018. AP
ורזילוב בבית המשפט, יולי/AP

הוא אמר כי יש שתי סיבות אפשריות לניסיון לחסלו - הראשונה היא השתתפותו בפריצה למגרש בעת משחק גמר המונדיאל ביולי, שבעקבות זאת הוא נשלח למאסר קצר יחד עם עוד שלושה חברים בלהקת המחאה.

עם זאת, ורזילוב אמר כי הוא סבור שהסיבה השנייה היא הסבירה יותר - יום לפני התמוטטותו, הוא סיפר כי הוא קיבל חדשות על שלושה עיתונאים רוסים שנרצחו במסתוריות ברפובליקה המרכז-אפריקנית, כשהגיעו לחקור את פעילותם של שכירי חרב רוסים במדינה. "יש לנו חדשות בנושא, אבל אנחנו עדיין לא יכולים להגיב על כך בפומבי", אמר ל"בילד".

הוא הוסיף כי הוא מתכנן לשוב לרוסיה עם החלמתו הסופית. "אני מניחה שאלו שניסו להרעיל אותו יעשו זאת שוב", אמרה חברתו ורוניקה ניקולשינה, גם היא חלק מ"פוסי ריוט", בריאיון לעיתון הגרמני. "זאת הסיבה שאני לא רוצה שהוא ישוב, אבל אי אפשר לעצור את פיוטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully