וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להעניש את אלו שהרעילו אותו": חבר הפוסי ריוט פונה לטיפול בגרמניה

אחרי שמצבו של פיוטר ורזילוב השתפר, הוא הוטס על ידי קרן התומכת בקבוצת המחאה הרוסית לאשפוז בברלין. הרשויות טרם קבעו מה גרם לפגיעה בו, אך חבריו משוכנעים שהיה זה מסר מכוון או אף ניסיון התנקשות

פיוטר ורזילוב, חבר פוסי ריוט, מפונה לטיפול רפואי אחרי נחיתתו בנמל התעופה בברלין, 15 בספטמבר 2018. צילום מסך
הגיע בליווי אשתו ורעייתו. ורזילוב אחרי הטיסה, אתמול/צילום מסך

פיוטר ורזילוב, חבר להקת המחאה הרוסית "פוסי ריוט", הוטס לברלין לצורך טיפול רפואי אחרי שלפי החשד הורעל במכוון בארצו. הוא סובל, לפי דיווחים שונים, מאובדן ראייתו ומאיבוד יכולת הדיבור שלו מאז שהופיע בשבוע שעבר בשימוע בבית משפט של חברה אחרת בלהקת המחאה. מאז שבה אליו הכרתו והרשויות טרם קבעו באופן רשמי מה גרם למצבו.

לפי הדיווחים, הטסתו של ורזילוב בן ה-30 אורגנה על ידי קרן "הקולנוע למען שלום", שמייסדה תומך ב"פוסי ריוט". אמו של ורזילוב, שסיפרה בשבוע שעבר כי לא הרשו לה לבקר את בנה, ליוותה אותו לטיסה בברלין, שנחתה לקראת השעה 23:00.

הוא היה נשוי לנדז'דה טולוקוניקובה, אף היא חברת "פוסי ריוט" שנשלחה ב-2012 לשנתיים מאסר בשל הופעה לא חוקית בקתדרלה במוסקבה. גם היא נצפתה יחד עמו בנמל התעופה.

לקריאה נוספת בנושא
"ייתכן שהורעל": חבר בלהקת המחאה פוסי ריוט מאושפז במצב קשה

פיוטר ורזילוב, חבר קבוצת פוסי ריוט, בדרך לבית משפט במוסקבה, רוסיה, 31 ביולי 2018. AP
נשלח לכלא בעקבות ההתפרצות למגרש בזמן גמר המונדיאל/AP

העיתון הגרמני "הבילד" פרסם סרטון ותמונות של ורזילוב מפונה על אלונקה לאחר הנחיתה. רעייתו לשעבר אמרה לעיתון כי היא סבורה שהוא הורעל בכוונה, וזאת "על מנת להפחידו או אפילו כדי לנסות ולחסלו".

הוא נשלח ל-15 ימי מאסר השנה יחד עם שלוש פעילות נוספות אחרי שפרץ למשחק גמר המונדיאל במוסקבה ב-15 ביולי כשהוא לבוש במדי משטרה. הם אמרו כי הפעולה שלהם, שבוצעה תחת השם של "פוסי ריוט", הייתה במחאה על הפגיעה בזכויות האדם ברוסיה.

חברי הקבוצה העלו תמונה לחשבון הטוויטר הרשמי שלהם ביום שישי, בה נראו אוחזים בכרזה שעליה נכתב: "אנחנו נעניש את אלו שהרעילו את פיוטר ורזילוב".

לוורזילוב יש גם אזרחות קנדית. בשבוע שעבר אמר ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו כי המצב "מדאיג, מן הסתם, בשל הפעולות שעשו הרוסים בחודשים האחרונים בבריטניה" - זאת בהתייחסו להרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully