וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגורים בחדרים, פוחדים על הילדים: הישראלים בכרתים מתכוננים לסופת "הזורבה"

27.9.2018 / 10:45

ישראלים רבים שיצאו לנפוש באיים ביוון מודאגים מהסופה הטרופית שצפויה לפגוע באזור הדרום בימים הקרובים ואף להגיע להוריקן בדרגה 1. "התיירים מחפשים את עצמם, זו לא החופשה לה ציפינו", סיפרה לוואלה! NEWS ישראלית שנמצאת בכרתים. "לא ברור לנו אם תהיה טיסה חזור"

עריכת וידאו:נועה לוי

תיירים ישראלים ביוון נערכים למזג אוויר סוער שיגיע בסוף השבוע שיכלול רוחות עזות בעוצמה של סופה טרופית ים תיכונית. הסופה התפתחה סמוך לחופי לוב וצפויה לפגוע בדרום הים האגאי, מערב איי יוון, ויתכן כי תגיע לעוצמת הוריקן ברמה "1". בישראל אין אזהרות מיוחדות והתראות בעקבות הסופה, אולם הנופשים הישראלים ששוהים בחופי האיים במדינה מודאגים מהסופה המתקרבת.

"אנחנו אמורים לשוב ארצה ביום ראשון, בשיא הסופה", סיפרה בדאגה התיירת יהודית הרפז בשיחה עם וואלה! NEWS, "עוד לא ברור לנו אם תהיה טיסה לחזור". הרפז ומשפחתה הגיעו לאיזור חוף סקלטה בכרתים שלשום. היא מספרת כי "רוחות עזות נושבות, השמיים קודרים והגלים בגובה שלושה-ארבעה-חמישה מטרים. בלילה ירד גשם".

לדבריה, "החופים שוממים, זאת לא החופשה שציפינו לה. הגענו כל המשפחה לחופשת סוף קיץ, שכרנו וילה עם בריכה ליד הים ובינתיים לא ניתן לצאת לחופים". משפחת הרפז לא שמעה אזהרות מקומיות ודיווחה כי המקומיים לא יודעים מה מצפה להם ואין תנועה חריגה בחנויות המזון. על הטיסה וההרגשה ברחוב הוסיפה כי "התיירים מחפשים את עצמם".

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ: מעדיף את פתרון שתי המדינות, אך גם אחת זה בסדר
הדרך למלחמה רצופה בנאומים מפויסים: הכדור עבר לידי אבו מאזן
"נתניהו: מוכן שהפלסטינים יוכלו להגן על עצמם - מבלי לפגוע בנו

סופה בחוף סקלטה כרתים. יהודית הרפז, מערכת וואלה! NEWS
בריכה ריקה בכרתים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יהודית הרפז

במהלך הסופה הרוחות עשויות להגיע למהירות של 95 קמ"ש עם פרצי רוח במהירות של עד 180 קמ"ש. מדובר בתופעה נדירה באיזור הים התיכון - רק כ-100 סופות דומות נרשמו ב-70 השנה האחרונות.

בשבת בבוקר תחל הסופה בתנועה מזרחה מצפון אפריקה והיא צפויה לחלוף מצפון לכרתים בשבת בצהריים ובמהלך הלילה להיחלש. מרשות שדות התעופה נמסר הבוקר כי אין שינויים בלוח הטיסות אך מומלץ להתעדכן לפני ההגעה לשדה התעופה באשר לעיכובים אפשריים.

"מזג האוויר קריר, יש קצת רוחות והים סוער", סיפרה יערה די סגני, שנמצאת גם היא בחופשה משפחתית בחרסוניסוס, עיירה קטנה ומתויירת בכרתים לוואלה! NEWS. "כרגע לא אמרו לנו כלום. הבנתי שהמצב צפוי להחריף מחר".

סגני סיפרה כי למרות ששמעה על הסופה החלטיה לנסוע. היא מודה כי "זה לא מה שתיכננו, בנינו על בריכה, ים וסאפ", ומוסיפה: "העיקר שאנחנו מבלים יחד והצטיידנו באופציות אחרות כמו מונופול, משחקי קלפים, נינטנדו וספרים. גם שכרנו רכב כך שנוכל גם לטייל איפה שאפשר".

"למרות הדיווחים, אף אחד לא ממהר לברוח", סיפר גיל תושב תל אביב. "החופים והבריכות ריקים, אבל המלונות עצמם נראים מלאים. ישראלים אחרים כאן אמרו לנו שכבר אתמול היה קר באזור. היום, למעט רוחות ועננים, אין סימנים לסופה עזה, אבל זה רק בינתיים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חוף סקלטה בכרתים לפני הסופה. יהודית הרפז, מערכת וואלה! NEWS
חוף סקלטה הנטוש בכרתים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יהודית הרפז

אתמול צנחו הטמפרטורות באזור במהירות מכ-30 מעלות צלזיוס לכ-18 ובפסגות הרים, בהם האולימפוס, נרשם שלג ראשון. בחופי האיים הגלים גבוהים מתמיד ויגיעו למקסימום של עד כשישה מטרים. משמר החופים היווני הודיע אמש כי כל הפלגות הבוקר של מעבורות מנמלי פיראוס, לבריו שדרומית לאתונה וראפינה, אל האיים היוונים - מבוטלות בשל רוחות חזקות.

באי מיקונוס ובאיים נוספים בוטלו הלימודים והתקשורת ביוון דיווחה כי באתונה הכבאים עסוקים מאוד בעשרות אירועים בהם קרסו עצים או ענפים גדולים.

בשירות המטאורולוגי בישראל עוקבים בעניין, אבל החזאי ואדים דימנשטיין סבור כי ההתרגשות סביב הסופה מעט מוגזמת ואשר להשפעתה על ישראל ציין כי כאן "נקבל אותה בחום ואהבה", והסביר כי כשתחלוף מערבית לנו באיזור יוון היא תמשוך אליה אוויר שייגרום ביום שישי לרוח חמסין חמה ויבשה. דימנשטיים הוסיף כי למרות זאת, ייתכן שהתנאים הלא יציבים והלחות המצוייה בעונה זו בשכבות העליונות של האטמוספירה, יביאו לגשם מקומי קל בארץ.

חוף סקלטה, כרתים. יהודית הרפז, מערכת וואלה! NEWS
מזג אוויר מעונן. האי כרתים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יהודית הרפז
כרתים. גלעד לוי, מערכת וואלה! NEWS
כרתים, היום/מערכת וואלה! NEWS, גלעד לוי
כרתים. גלעד לוי, מערכת וואלה! NEWS
כרתים, היום/מערכת וואלה! NEWS, גלעד לוי
הסופה הטרופית "זורבה" צפויה לפגוע באיים בסוף השבוע ולהביא לשטפונות מסכני חיים. צילום: יהודית הרפז, יערה די סגני, מערכת וואלה! NEWS
כרתים, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יהודית הרפז, יערה די סגני
  • עוד באותו נושא:
  • יוון
  • סופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully