וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בגרמניה: כווית יכולה לאסור על טיסות של ישראלים

בית משפט לערעורים דחה עתירה נוספת של סטודנט ישראלי, שכרטיסו בוטל על ידי חברת התעופה הלאומית של הנסיכות בשל חוק האוסר על קשרים עסקיים עם ישראל, אך ביקר את מדיניות החרם. "יום טראגי מבחינת החוק בגרמניה"

דלפק ריק של חברת התעופה "כווית איירוויז" בנמל התעופה של כווית סיטי. אי-פי, AP
דלפק ריק של חברת התעופה "כווית איירוויז" בנמל התעופה של כווית סיטי/AP, אי-פי

בית משפט לערעורים בגרמניה קבע היום (שלישי) כי הוא לא יכול למנוע מחברת התעופה של כווית לאסור על נסיעת ישראלים, על אף שהוא סבור כי זו אפליה. הערעור הוגש על ידי סטודנט ישראלי החי במדינה, שב-2016 רכש כרטיס טיסה דרך החברה, שביטלה אותו זמן קצר לאחר מכן. זאת בשל החוק בנסיכות האוסר על יחסים מסחריים עם ישראלים ועם חברות ישראליות.

בית המשפט לערעורים בפרנקפורט קבע כי מאחר שבאותה טיסה לבנגקוק הייתה גם עצירת ביניים בכוויית סיטי, היה זה "בלתי אפשרי" עבור חברת התעופה "כוויית איירוויז" להעביר את הנוסע הישראלי. פסיקה דומה התקבלה על ידי בית משפט בערכאה נמוכה יותר בשנה שעברה, וייתכן שיוגש ערעור נוסף.

בית המשפט דחה גם את בקשת הפיצויים שהגיש הסטודנט הישראלי ואמר כי הוא מודע לכך שהפסיקה אינה "משביעת רצון" מבחינתו, אולם הבהיר כי לא הייתה לו ברירה אלא לפסול את דרישתו להירשם לטיסה חדשה לבנגקוק דרך חברת התעופה. עם זאת, השופטים תקפו את החרם שמטילה כווית על ישראל "שאינו עולה בקנה אחד עם הערכים הגרמניים". עם זאת, הם אמרו כי רק הפוליטיקאים יכולים לשנות זאת.

הארגון "משפט הוגן", המייצג את הנוסע הישראלי, אמר כי זהו "יום עצוב עבור החוק בגרמניה". לדברי מנכ"ל הארגון, ברוק גולדשטיין, "במקום לעמוד לדין בפני החוק, בית המשפט נתן ל'כוויית איירווייז' פרס על אנטישמיות".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ בנאום באו"ם: איראן זורעת מוות, הרס וכאוס - נטיל עוד סנקציות
סוריה: אנחנו מגיעים לאידליב - דרך מלחמה או שלום
"תגלית העשור": ספינה שטבעה לפני 400 שנה נמצאה לחופי פורטוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully