וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: איראן תגבור על ארה"ב, כפי שגברה על סדאם חוסיין

22.9.2018 / 10:14

הנשיא האיראני נשא נאום תקיף לציון יום השנה למלחמת איראן-עיראק, והבטיח כי "איראן תשמור על הטילים שגורמים לאמריקה לכעוס". במקביל, נערכים ברחבי המדינה מצעדים צבאיים - בהם מצעד בדרום-מערב המדינה בו נפתח ירי שהביא למותם של שמונה חיילים

רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ייכשל בעימות שלו מול איראן, כמו סדאם חוסיין, כך אמר הבוקר (שבת) נשיא איראן חסן רוחאני, שדיבר על מלחמת איראן-עיראק. רוחאני אף התחייב כי טהראן לא תזנח את תכנית הטילים שלה. בין ארצות הברית לאיראן שוררת מתיחות גבוהה, לאחר פרישתו של טראמפ מהסכם הגרעין לפני ארבעה חודשים, והחזרת הסנקציות האמריקניות נגד הרפובליקה האסלאמית.

תוך כדי נאומו של רוחאני, החלו מצעדים צבאיים באיראן, בהם תרגיל ימי במפרץ, לציון יום השנה למלחמה בת שמונה השנים שהחלה ב-1980. איראן הזהירה בשבועות האחרונים, כי היא עשויה לנקוט בצעדים צבאיים במפרץ, כדי לחסום ייצוא נפט ממדינות אחרות בתגובה לסנקציות האמריקניות שמטרתן לעצור את מכירת הנפט הגולמי. עם זאת, ארצות הברית מחזיקה כוחות צי באזור, השומרים על נתיב העברת הנפט.

עוד בוואלה! NEWS:
חמושים פתחו באש במהלך מצעד צבאי באיראן; שמונה חיילים נהרגו
דיווח: איראן הבריחה נשק לחיזבאללה בטיסות מסחריות ללבנון
האיחוד מנסה להציל את הסכם הגרעין: יעביר 18 מיליון אירו לאיראן

חסן רוחאני בפסגה המשולשת בטהראן. רויטרס, רויטרס
רוחאני. תוקף את המערב/רויטרס, רויטרס

"אותו דבר יקרה לטראמפ. אמריקה תסבול מאותו גורל כמו סדאם חוסיין", אמר רוחאני בנאום שנשא בשידור חי בטלוויזיה. "איראן לא תנטוש את אמצעי ההגנה שלה... כולל הטילים שגורמים לאמריקה לכעוס כל כך", אמר רוחאני. כלי התקשורת במדינה דיווחו כ-600 כלי שיט השתתפו בתרגיל הימי במפרץ, יום אחרי שאיראן ערכה תרגיל אווירי, ונשבעה כי תכה באויביה של המדינה.

במהלך מצעד אחר שהתקיים בדרום-מערב המדינה, בעיר אהוואז, נהרגו הבוקר שמונה אנשי משמרות המהפכה, לאחר שחמושים פתחו באש במהלכו, כך דווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה. "הירי התחיל על ידי כמה חמושים מאחורי דוכן במהלך המצעד, יש כמה הרוגים ופצועים", דיווח הכתב בטלוויזיה הממלכתית, המייחסת את התקיפה לדאעש.

עוד באותו נושא

חמושים פתחו באש במהלך מצעד צבאי באיראן; שמונה חיילים נהרגו

לכתבה המלאה
מצעד יום הצבא בטהראן, איראן, 18 באפריל 2018. סוכנות הידיעות תסנים, רויטרס
מצעד צבאי בטהראן, בחודש אפריל/רויטרס, סוכנות הידיעות תסנים

הטלוויזיה שידרה תמונות מהמצעד, מיד לאחר ההתקפה, בהם נראים הפצועים, לבושים מדי צבא, שרועים על הקרקע, כשברקע צעקות של אנשי צבא אחרים במקום. ביוני 2017 נהרגו 12 בני אדם, ועוד 39 נפצעו במתקפה משלובת של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בטהראן. המתקפה, שאירעה בזמן חודש הרמדאן, כללה הסתערות של שתי קבוצות של מחבלים על הפרלמנט ועל הקבר של מנהיג המהפכה האסלאמית רוחאללה חומייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully