וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל פרסום תמונות דאעש: בית משפט הורה ללה פן לעבור בדיקה פסיכיאטרית

20.9.2018 / 15:21

מנהיגת הימין הקיצוני תקפה את החלטת השופטים בחקירת שיתוף תמונות זוועה של הארגון בטוויטר. "בלתי-ייאמן", כתבה לה פן, המתקשה להתאושש מהפסדה בבחירות לנשיאות בשל שורת חקירות נגדה. היא הבהירה כי לא תעבור את הבדיקה

סטיב באנון הגיע לכנס הימין הקיצוני בצרפת וחיזק את ראש המפלגה ותומכיה/צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מנהיגת הימין הקיצוני של צרפת, מארין לה פן, אמרה היום (חמישי) כי בית משפט הורה לה לעבור בדיקה פסיכיאטרית כחלק מחקירת החלטתה לפרסם בטוויטר תמונות מהוצאות להורג של דאעש. זאת אחת החקירות המתנהלות נגד מנהיגת האיחוד הלאומי, לשעבר החזית הלאומית, המקשות עליה להשתקם אחרי הפסדה לעמנואל מקרון בבחירות לנשיאות בשנה שעברה.

"חשבתי שראיתי הכול, אבל לא! בגלל גינוי זוועות דאעש בטוויטר, 'בית המשפט' שולח אותי לבדיקה פסיכיאטרית. עד לאן הם יגיעו?" כתבה לה פן בטוויטר. "זה בלתי-ייאמן". בבית המשפט סירבו לאשר את דבריה, אך מסרו כי הערכות פסיכיאטריות הן הליך מקובל בחקירות כאלו. החקירה נוגעת לשלוש תמונות ששיתפה לה פן ב-2015, כולל זו של עריפת ראשו של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי.

לקריאה נוספת בנושא
לה פן: השופטים בצרפת מתנקשים במפלגה שלי

מנהיגת הימין הקיצוני של צרפת, מארין לה פן, 18 בספטמבר 2018. רויטרס
מסתבכת. לה פן, אתמול/רויטרס

היא אמרה לכתבים בהמשך כי היא תדלג על המבחן. "אני רוצה לראות כיצד הם יכפו עליי לעשות זאת", אמרה. הביקורת של מנהיגת הימין הקיצוני היא חלק מהנרטיב של מפלגתה ולפיו היא נרדפת על ידי מערכת המשפט כחלק מניסיון הממסד לפגוע בה פוליטית. לפי מסמכי בית המשפט מ-11 בספטמבר, הבדיקה הפסיכיאטרית אמורה לקבוע בין היתר אם היא הייתה מודעת למעשיה ואם היא עלולה לסכן את הציבור.

יריבה מהמשאל הקיצוני של לה פן, ז'אן-לוק מלנשון, אמר כי הבדיקה אינה הכרחית מאחר שיש לה "אחריות פוליטית למעשיה הפוליטיים". לדבריו, "זאת לא הדרך להחליש את הימין הקיצוני".

שר הפנים של איטליה מתאו סלביני, מנהיג "הליגה" הימנית-קיצונית, גינה את החלטת בית המשפט. "אין לי מילים", מסר. "אני מביע סולידריות עמה ועם הצרפתים שוחרי חירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully