וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן: השופטים בצרפת מתנקשים במפלגה שלי

מנהיג הימין הקיצוני זועמת על כך שמפלגתה לא קיבלה מימון בסך כשני מיליון אירו, בשל החקירה המתנהלת נגדה על שימוש לא חוקי בכספי האיחוד. "זאת סכנה לדמוקרטיה"

סטיב באנון הגיע לכנס הימין הקיצוני בצרפת וחיזק את ראש המפלגה ותומכיה/צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: סטיב באנון בכנס המפלגה, מרץ)

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, מאשימה את בתי המשפט ב"התנקשות" במפלגת האיחוד הלאומי שבראשותה. זאת אחרי שהם חסמו העברה של כספי ציבור בסך שני מיליון אירו לשורות המפלגה, שנקראה עד לא מכבר החזית הלאומית.

המפלגה מואשמת בשימוש לרעה בשבעה מיליון אירו מקופת הפרלמנט האירופי, שהיו אמורים לממן את יועציהם של חבריה בפרלמנט. הרשויות בצרפת חושדות כי המפלגה השתמשה בכספים הללו כדי לממן את אנשיה בצרפת.

לה פן, אחת משמונה מחברי המפלגה המכהנים בפרלמנט הצרפתי, הפסידה בבחירות לנשיאות במאי שעבר לעמנואל מקרון, אך שמרה על מושב בפרלמנט ובכך גם על חסינותה המשפטית. "שני שופטים החליטו, בהפרה של זכות החפות, ללא שום פסיקת בית משפט, להתנקש במפלגת האופוזיציה המובילה של צרפת", כתבה בטוויטר שלה. "זאת סכנה לדמוקרטיה, וזה נוגע גם לכל יתר המפלגות".

מנהיג הימין הקיצוני של צרפת מארין לה פן, 9 ביולי 2018. רויטרס
הפסידה בבחירות למקרון. לה פן, היום/רויטרס

למרות דבריה, מפלגתה אינה הגדולה ביותר בפרלמנט, ולמפלגה השמרנית ולסוציאליסטית יש יותר מושבים באסיפה הלאומית, בין היתר בשל שיטת הבחירות בצרפת. במרץ היא שינתה את שם המפלגה כדי להתרחק מעברה הגזעני, לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי בשנה הבאה.

לפי חוקי הבחירות בצרפת, המפלגות מקבלות מימון בהתאם להישגיהן בבחירות. בנקים במדינה סירבו בעבר להלוות למפלגתה כספים. לפי החשד, השימוש בכספי הפרלמנט האירופי התקיים בין 2009 ל-2017.

סקר שנערך לאחרונה הראה כי מפלגתו של הנשיא מקרון זוכה ב-23% לקראת הבחירות ביוני 2019, ואחריה מפלגתה של לה פן עם 19%. מפלגת הימין השמרנית במקום השלישי עם 15% ואילו הסוציאליסטים עם 11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully