וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצח", "שונא ישראל": ח"כ גפני הותקף מחוץ לביתו | צפו

18.9.2018 / 0:50

חבר הכנסת מיהדות התורה הותקף על ידי פעילים המזוהים עם הפלג הירושלמי, על רקע תמיכתו בחוק הגיוס. הפעילים ניסו לפתוח את רכבו של חבר הכנסת בעודו נוסע. בעקבות התקיפה תוצמד לגפני אבטחה. צפו בתיעוד התקיפה

צילום: ישראל כהן, רדיו קול ברמה, עריכה: שניר דבוש

פעילים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי', זרם חרדי קיצוני, תקפו אמש (שני) את ח"כ גפני מ'יהדות התורה". הפעילים שהפגינו מחוץ לביתו בבני ברק מחו על כך שהוא תומך בחוק הגיוס שצפוי להעניק פטור מצה"ל לאברכים ובחורי ישיבה בשל מעמד "תורתם אמנותם". הם המתינו מחוץ לביתו, וכשיצא חסמו את רכבו, בעטו ודפקו עליו וקיללו אותו בקריאות "רוצח" ו"שונא ישראל".

כמה פעילים פתחו את דלת רכבו הנוסע וניסו שוב לפגוע ברכבו. שכניו של הח"כ פילסו את דרכו, וגפני עזב את המקום. לוואלה! NEWS נודע כי בעקבות התקיפה, קצין הכנסת הורה להצמיד לגפני אבטחה. אחרי תקיפות קודמות נגדו, גפני סירב לכך אך ההערכה כי הפעם לא יהיה מנוס.

עוד בוואלה! NEWS:
גפני תקף את נתניהו: "לא מעודכן בנעשה במדינה"
לחץ החרדים עבד: השר כץ הורה להקפיא את העבודות על גשר יהודית בשבת
נתניהו גינה את שריפת תמונת דרעי: "אין מקום למעשים כאלה בתוכנו"

אנשי הפלג הירושלמי תקפו את ח"כ משה גפני סמוך לביתו בשל תמיכתו בחוק הגיוס. אתר רשמי
תוקפים את רכבו של גפני, אמש/אתר רשמי

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר כי "מזעזע לראות מפגינים אלימים שתקפו בערב היום הקדוש את גפני בנאצות מבישות. זו תוצאה של חוסר מנהיגות המובילה לשפלות חסרת תקדים".

ביוני קצין הכנסת הורה לתגבר את האבטחה סביב גפני וח"כ אורי מקלב, בעקבות איומים. גריף אמר לשניים כי יוצבו מצלמות בפריסה רחבה מחוץ לבתיהם, יצטיידו בלחצן מצוקה וסביב בתיהם יסיירו ניידות.

בפברואר הותקפו גפני ואשתו במיקום דומה מחוץ לביתם בבני ברק. בתיעוד שפורסם בוואלה! NEWS נראים חרדים מ'הפלג הירושלמי' צועקים לעבר השניים קריאות כמו "תתבייש. רוצח" . גפני ואשתו לא נפגעו פיזית, ואחד הנוכחים צעק לעבר המפגינים "בלי מכות. בלי מכות". גפני ואשתו נמלטו לביתם, והמפגינים שנותרו במקום סולקו על ידי השכנים.

עוד באותו נושא

גפני תקף את נתניהו: "לא מעודכן בנעשה במדינה"

לכתבה המלאה
ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
ח"כ גפני. הותקף מחוץ לביתו/ראובן קסטרו

חוק הפטור מגיוס עומד בלב מחלוקת בקואליציה. הוא אושר במושב הקיץ של הכנסת בקריאה ראשונה, אך מאז לא קודם לאור התנגדות סיעת 'אגודת ישראל', הפלג החסידי ב"יהדות התורה". בג"ץ קבע כי החוק הנוכחי שמעניק פטור מגיוס לחרדים שיושבים ולומדים תורה ייפקע בתחילת דצמבר. עד אז נותרו כחודשיים להגיע להסכמות על הנוסח. ב'אגודת ישראל' מסרבים לקבל את החוק בנוסח הנוכחי אך מנגד שר הביטחון אביגדור ליברמן לא מוכן לערוך בו שינויים.

(עדכון ראשון: 23:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully