וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו גינה את שריפת תמונת דרעי: "אין מקום למעשים כאלה בתוכנו"

שורת גינויים במערכת הפוליטית בעקבות הצתת תמונתו של שר הפנים במהלך הפגנה בדרום תל אביב אתמול. יו"ר הכנסת: "תומך במחאה המוצדקת, אולם שריפת תמונתו של השר דרעי היא חציית קו אדום". גבאי: "ששיח חסר אחריות של מנהיגים גורם לאלימות אצל הקיצוניים"

עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הבוקר (שישי) את שריפת תמונתו של שר הפנים אריה דרעי, במהלך הפגנה בדרום תל אביב במחאה על אי גירוש הזרים וכינה את הדבר "מעשה פסול". "למעשים כאלה אין מקום בתוכנו", אמר נתניהו. "אני מכבד את מצוקתם האמיתית תושבי דרום תל אביב. הממשלה בראשותי, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, עושה מאמצים בלתי פוסקים להוצאת המסתננים מישראל, בדרכים גלויות ועלומות כאחד".

לדברים הצטרף גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטין שהבהיר כי הוא עומד לצד תושבי השכונות, אך גינה את המעשים. "‫הזכות להפגין היא מהחשובות בדמוקרטיה שלנו, אך אני מגנה כל מעשה אלימות בצדה", הבהיר. "אני תומך במחאתם המוצדקת והצודקת של תושבי דרום תל אביב אולם שריפת תמונתו של השר דרעי אמש היא חציית גבול ואסור שתעבור לסדר היום".

הפגנה דרעי. מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בדרום תל אביב, הערב/מערכת וואלה! NEWS

גם באופוזיציה אמרו דברים ברוח דומה. "אמרתי ששיח חסר אחריות של מנהיגים גורם לאלימות אצל הקיצוניים - זה נכון כשתוקפים ערבים רק משום שהם ערבים וגם כששורפים תמונה של שר בהפגנה", ציין יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי. "העשור האחרון קרע את החברה שלנו מבפנים. היד שהדליקה את האש איבדה עליה שליטה ועדיין מוסיפה בנזין. הציבור הרחב רואה את זה ויביא לשינוי.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אומר כי "עם כל ההבנה לצער של התושבים, שאנו מזדהים עם כאבם, לשרוף תמונות של השר הרב אריה דרעי זו חציית קו אדום. אם הדבר היה תלוי בו - הבעיה הייתה נפתרת. זו מדיניות ממשלה שתלויה גם בבג"ץ. שריפת התמונה היא מעשה חמור שיכולה להתדרדר למקומות מסוכנים. אני מצפה שיחזרו בהם מהמעשה".

עוד באותו נושא

מפגינים בדרום ת"א שרפו את תמונת דרעי: "החזירו לנו את השכונות"

לכתבה המלאה
בהפגנה בדרום תל אביב שורפים תמונות של דרעי. מערכת וואלה! NEWS
שריפת התמונה במהלך ההפגנה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) העביר אתמול פנייה דחופה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על מנת שאלו יפעלו בנושא. "יש להוקיע את הבריונות שאין מקומה במדינתנו העלולה להידרדר לשפיכות דמים", אמר. "אני דורש להורות על פתיחת חקירה פלילית על הסתה לאלימות נגד שר בכיר בישראל, ויפה שעה אחת קודם".

במהלך ההפגנה אתמול התכנסו מאות אנשים סמוך לגינת לווינסקי במחאה על העיכוב בטיפול בסוגיית הזרים בדרום תל אביב. מלבד הצתת תמונתו של דרעי, הוצת גם דגל אריתריאה, ונקראו קריאות גנאי נגד הממשלה שלדבריה המפגינים "גוררת רגליים" ומסתפקת בהבטחות לפתרון המצב אך לא פועלת לקיומן.

ממטה מאבק תושבי דרום תל אביב נמסר בתגובה לגינוי מצד נתניהו: "אם נתניהו ודרעי, ושאר חברי ממשלת הימין, שטוענים השכם והערב כי הם פועלים למען דרום תל אביב ותושביה, היו טורחים לגנות את מלחמת הכנופיות שמשתוללת ברחובות שלנו ולא היו מפקירים אותנו לחסדי המסתננים ולגחמות המשטרה, לא היינו נדרשים למיצג כזה. כל מיצג אמנותי, חריף ככל שיהיה, מתגמד לעומת בכייה של אישה אחת שפחדה להגיע אתמול להפגנה כי הסודנים מהחמארה מול ביתה איימו לרצוח את הבן שלה".

עוד נמסר כי "חבל שהיה צורך במיצג אמנותי תמים בדמות שריפת תמונה כדי שתחזרו להתייחס למצוקה שלנו. מתברר כי רוצחים שמשוחררים לרחובות, סוחרי סמים שפועלים ללא הפרעה, מסתננים שמאיימים על אזרחים, ומרחב ציבורי שנשלט כולו על ידי אוכלוסייה עוינת, שווים הרבה פחות מתמונה ומצית. אבל עכשיו, אחרי שהצלחנו להסב את תשומת לבך, אנחנו מצפים לראות עבודה בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully