וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בדרום ת"א שרפו את תמונת דרעי: "החזירו לנו את השכונות"

מאות הגיעו לגן לוינסקי בעיר והפגינו נגד העיכוב בגירוש המסתננים. המפגינים צעדו לכיוון נווה שאנן, ואף שרפו את דגלי אריתריאה. שפי פז, ממובילות המאבק לגירוש הזרים לראש הממשלה: "תקיים את הבטחותיך"

עריכה: איתי עמרם

מאות מפגינים התכנסו הערב (חמישי) סמוך לגן לוינסקי שבתל אביב, והפגינו במחאה על אי גירוש זרים מהשכונות בדרום העיר. המפגינים החלו לצעוד מרחוב לוינסקי לכיוון רחוב נוה שאנן, תוך קריאות גנאי נגד ראש הממשלה.

המפגינים מחו נגד מדיניות הממשלה והביעו זעם על העיכוב המתרחש לדבריהם, במימוש ההבטחות לנקוט פעולות בנושא. בין השאר, המפיגנים הניפו שלטים עם הכיתוב "הבטחתם גירוש, קיבלנו זירת מלחמה", שרפו את תמונתו של שר הפנים אריה דרעי ואת דגל אריתריאה. במהלך ההפגנה ביקש ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לשאת דברים, אולם המפגינים קטעו אותו ולא אפשרו לו לדבר.

עוד בוואלה! NEWS:
המדינה לבג"ץ: קטינים, נשים וקשישים זרים יוחרגו מ"חוק הפיקדון"
בבית היהודי מקדמים מחדש את "פסקת ההתגברות" בנוסח הממוקד במסתננים

הפגנה דרעי. מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בדרום תל אביב, הערב/מערכת וואלה! NEWS

השר זאב אלקין (ליכוד) גינה את שריפת תמונתו של שר הפנים, אך עם זאת טען כי "דרישתם של תושבי דרום תל אביב מהממשלה לפתור את בעיית המסתננים היא דרישה צודקת, אפשר להבין אפילו את כעסם על הממשלה בגלל שהבעיה טרם נפתרה, למרות שבית משפט העליון לצערי כבל את ידי הממשלה והכנסת והרחיק את הפתרון כשביטל פעמיים את החקיקה של הכנסת".

"הערב נחצה קו אדום מסוכן שעלול לגרום למדרון חלקלק", הזהיר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס). "אני דורש משרת המשפטים איילת שקד להורות על פתיחת חקירה בחשד להסתה חמורה כנגד שר הפנים. במקביל, קורא לכל המפלגות מכל הקשת הפוליטית ולפעילים שדואגים תדיר למסתננים, לגנות ולהוקיע זאת".

חבר מפלגתו, סגן שר האוצר יצחק כהן, פנה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בדרישה לפעול נגד שורפי התמונות. "יש להוקיע את הבריונות שאין מקומה במדינתנו העלולה להידרדר לשפיכות דמים", אמר. "אני דורש להורות על פתיחת חקירה פלילית על הסתה לאלימות נגד שר בכיר בישראל, ויפה שעה אחת קודם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בהפגנה בדרום תל אביב שורפים תמונות של דרעי. מערכת וואלה! NEWS
המפגינים שרפו את תמונת השר דרעי, הערב/מערכת וואלה! NEWS

שפי פז, פעילה חברתית המובילה את מאבק תושבי השכונות האשימה את ראש הממשלה נתניהו המעכב את הטיפול בסוגייה."לפני שנה ושלושה חודשים אמרת לי 'אני מבטיח', ואני פחדתי כל כך להאמין לך", אמר. "לרגע מחקתי את כל האירוע המתוקשר, את העסקנות ואת הפוליטיקה מסביב, ובאמת באמת בחרתי להאמין. ואז חזר הפחד, שליווה אותי עד אפריל, עד שהכול קרס. הפחד לקוות. הפחד להאמין. הפחד להשלות את האנשים השבורים. הפחד להתאכזב".

"ראינו את נדבכי הכזבים נערמים זה על גבי זה, וראינו את השתיקה והגמגום של הממשלה", המשיכה. "ראינו את כל הטעויות ואת כל המחדלים ואת התבוסה בעיני הפקידים והמשפטנים. אז יצאנו למלחמה. אנחנו נגד כל השמאל והקרן והכספים שזרמו לעצרות ההמונים".

"אז עכשיו הגיע הזמן לדבר גלוי ובלי תקינות פוליטית", הוסיפה. "אנחנו לא רוצים אתכם פה, אריתראים, סודנים, הודים, גיאורגים, מולדבים, אוקראינים, קולומביאנים, נפאלים, פיליפינים, וכל האחרים שנכנסו לישראל שלא כחוק או שנשארו בה שלא כחוק". לבסוף היא קראה לנתניהו לנקוט צעדים: "הבחירה היא שלך. העיקר שתקיים את ההבטחה שנתת לסופי לפני שנה בדיוק במטבח ביתה: תחזיר את השכונות לאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully