וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שפורסם בוואלה! NEWS: נציבות המדינה תבחן את הטענות על קיז

17.9.2018 / 21:36

הנציבות ציינה כי מבדיקת הדיווחים בתקשורת, עולה כי כל המעשים המיוחסים ליועץ כשהתגורר בארה"ב וטרם התגייס לשירות המדינה, לכן אינם בסמכות הנציבות. עם זאת, היא תבדוק אם ישנן טענות לאירועים דומים גם לאחר שקיז הפך לעובד מדינה

יועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני תקשורת זרה, דייוויד קיז. 5 באפריל 2016.. פייסבוק, אתר רשמי
הטענות ייבדקו. דייוויד קיז/אתר רשמי, פייסבוק

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, נציבות שירות המדינה הודיעה היום (שני) באופן רשמי כי היא תבחן את הטענות שמיוחסות ליועץ התקשורת הזרה של ראש הממשלה דייויד קיז בדבר הטרדות מיניות, וכן בוחנת אם יש היבטים משמעתיים בהתנהלותו של שגריר ישראל בארצות רון דרמר וטיפולו בנושא.

"מבדיקה של העולה בתקשורת ביחס לדייויד קיז, עולה כי כל המעשים המיוחסים לו על ידי המתלוננות השונות הינם כאלו אשר נטען כי בוצעו על ידו כאשר התגורר בארה"ב וטרם התגייס לשירות המדינה. לפיכך, נושאים אלו אינם נמצאים בסמכות נציבות שירות המדינה ונכון כי יתבררו בארה"ב ובהתאם לדינים החלים שם", נמסר מהנציבות.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין וארדואן הסכימו: אזור חיץ באידליב בפיקוח רוסיה וטורקיה
טייפון מנגקוט: עשרות נקברו בפיליפינים; 2.5 מיליון פונו בסין

שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר. AP
"הועברו למר דרמר טענות כלליות". רון דרמר/AP

בנציבות שירות המדינה המשיכו וציינו כי הם פועלים על מנת לבדוק אם ישנן טענות לאירועים דומים גם לאחר שהיועץ קיז הפך לעובד מדינה. "ככל שיאותרו מקרים כאלו הם ייבחנו בהיבט המשמעתי", ציינו.

"באשר לשגריר דרמר - מהדברים שפורסמו וכן מתגובתו - עולה כי לאחר שקיז כבר נקלט כעובד מדינה, הועברו למר דרמר טענות כלליות, לא ספציפיות, על כך שקיז נהג באופן לא הולם כלפי נשים בתקופה בה עדיין לא היה עובד מדינה. מידע זה לא הועבר לגורמים הממונים. נציבות שירות המדינה בוחנת אם יש היבטים משמעתיים בסוגיה זו", הוסיפו בנציבות.

ביום שישי פרסמה שגרירות ישראל בארצות הברית הודעה לפיה השגריר דרמר לא עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו על הטענות לפיהן קיז הטריד מינית. בהודעה אף צוין כי דרמר שוחח עם העיתונאי ברט סטיבנס יותר מחצי שנה אחרי שקיז נכנס לתפקידו במשרד ראש הממשלה בנוגע להתנהגות המיוחסת לקיז לפני הצטרפותו למשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully