וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייפון מנגקוט: עשרות נקברו בפיליפינים; 2.5 מיליון פונו בסין

הסופה העוצמתית מכה בדרום סין, שם נהרגו לפחות ארבעה בני אדם, ובפיליפינים מחפשים אחרי כ-30 גופות של כורים ומשפחותיהם שהמקלט שלהם קרס עליהם. "הם לא מקווים למצוא יותר ניצולים"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

בזמן שטייפון מנגקוט זורע הורס בדרום סין, צוותי החילוץ בפיליפינים חופרים היום (שני) בבוץ כדי לאתר גופות שנקברו במפולת בוץ בעיירת הכורים איטוגון שבמחוז בנגוט שבצפון האי לוזון. הצוותים מחפשים בין ההריסות עם ידיהם החשופות, כשהם מעבירים בלוקים של בטון ועצים ומפנים את האזור.

מאז פגעה הסופה, החזקה ביותר השנה ואחת החזקות ביותר באזור בעשורים האחרונים, בסוף השבוע בפיליפינים, נמנו יותר מ-60 הרוגים, רובם במפולות בוץ שנגרמו כתוצאה מהגשמים העזים, רובם בבנגוט. לפחות 32 איש הצטופפו במקלט בין שתי קומות, שהתמוטט וקבר תחתיו את הכורים ובני משפחותיהם. 29 מהם מוגדרים נעדרים.

"זה שימש מקום תפילה עבור הכורים ומשפחותיהם", אמר קונראד נווידאד, מהארגון הבינלאומי להגירה. "לפני פגיעת הטייפון, הכומר שלהם קרא להם להסתתר במקלט, ואז האסון קרה והם נקברו תחת המפולת. הם לא מקווים למצוא יותר ניצולים, אלא רק להשיב את הגופות".

חיפושים אחרי לכודים בצפון הפיליפינים בעקבות סופת הטייפון מנגקוט, 17 בספטמבר 2018. רויטרס
אפסו הסיכויים לניצולים. חיפושים אחרי הנעדרים בפיליפינים, היום/רויטרס

לשכת המכרות של הפיליפינים אמרה כי היא הורתה למפעילי המכרות לחדול מפעילותם, אולם זה שפעל ליד המקלט פעל באופן בלתי-חוקי. הממשלה אמרה היום כי היא פורסת כוחות ביטחון לעצירת הכרייה הבלתי-חוקית במחוז קוריירה ההררי, שגורמת להגברת הסבירות למפולות בוץ בקהילות כמו איטוגון.

האי לוזון ספג נזק רב כתוצאה מהטייפון, שהותיר שובל של הרס. הוא גרם לנזק רב לשדות בקגאיאן, מחוז חקלאי חשוב. יועץ של הנשיא רודריגו דוטרטה אמר לרשת BBC כי לפי ההערכות, רק חמישית מהיבול נקצר מראש.

למרות הנזקים וההרוגים הרבים, הפיליפינים הייתה ערוכה טובה בהרבה מאז שהטייפון העוצמתי היאן הרג יותר מ-7,000 איש ב-2013. הרשויות פרסמו אזהרות מבעוד מועד, הנסיעות לאזורים המועדים לפורענות הוגבלו, בתי ספר נסגרו והצבא הוצב בכוננות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נזקי סופת הטייפון בהונג קונג 17 בספטמבר 2018. רויטרס
שיבושים קשים בפעילות. נזקי הסופה בהונג קונג, היום/רויטרס

בסין, נהרגו לפחות ארבעה בני אדם, אחרי שמנגקוט פגעה אתמול בחופיה בסמוך לעיר ג'יאנגמן. היא נחלשה עם התקדמותה בדרום המדינה והיא נחלשה לכדי סופה טרופית. יותר מ-2.5 מיליון תושבים פונו מהאזור.

בהונג קונג, כ-200 בני אדם נפצעו כתוצאה מהסופה שהכתה קשה באזור האוטונומי. שירותי התחבורה הושעו, טיסות בוטלו וכבשים מרכזיים נסגרו. על אף שהסופה כבר חלפה על פני הונג קונג, האזור מתקשה לשוב לשגרה בשל השיטפונות שמשתקים אלפי תושבים.

(עדכון ראשון 15:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully