וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מזהיר: חשש להידבקות בחצבת בטיסות מקייב לישראל

שני נוסעים עם חשש להידבקות במחלה טסו בטיסות שהגיעו מקייב לישראל בשבועות האחרונים, ובמשרד הבריאות מבקשים מחולים בקבוצות סיכון להתחסן נגד המחלה. בין הנוסעים בסיכון: תינוקות עד גיל שנה, נשים הרות וחולים עם ליקויים במערכת החיסונית

ShutterStock

משרד הבריאות ביקש היום (שני) ליידע את הציבור כי במספר טיסות מקייב לישראל ובחזרה בימים האחרונים, קיים חשש להידבקות בחצבת. זאת לאחר שבטיסה לפני חמישה ימים מקייב דרך אמסטרדם של חברת UIA, ומאמסטרדם לתל אביב בחברת KLM הגיע נוסע עם חשש להידבקות חצבת.

באותו יום, בטיסת אייר אוקראינה לתל אביב שיצאה ב-12:00, הגיע נוסע שגם לגביו קיים חשד כי חלה בחצבת. לאור זאת מתבקשים נוסעים המשתייכים לקבוצות סיכון לפנות טלפונים בהקדם להתייעצות על הצורך בקבלת חיסון. קבוצות הסיכון הן תינוקות מתחת לגיל שנה, נשים הרות, ואנשים הסובלים מליקויים במערכת החיסון.

נוסעים בטיסות הנדונות שיפתחו מחלת חום עם פריחה ב-18-7 ימים מהטיסה, מומלץ שיודיעו לרופא טרם הגעתם למרפאה כי יש חשד שנדבקו בחצבת עקב מגע עם חולה חשוד לחצבת.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: התפרצות חצבת בצפון; מספר שיא של חולים ממרץ
לאחר האיום בקנסות: כמאה מתושבי איתמר התחסנו נגד חצבת
מתקפה נגד שקד בכנסת: "שרת המשפטים מתכננת להדיח שופטים"

ידיים מכוסות בשלפוחיות ופריחה של חצבת. ShutterStock
סכנה: חצבת בטיסות/ShutterStock

לפני כחודשיים פורסם על התפרצות מחלת החצבת בצפון, עם 42 חולי חצבת שהתגלו באזור בתוך חודש, מתוכם 11 חולים בנפת עכו ו-14 חולים בנפת צפת. במקביל, נספרו במחוז פתח תקווה והמרכז, הכוללים גם את יישובי יהודה ושומרון, 18 חולים בהתנחלויות איתמר ובהתנחלויות הסמוכות, אלון מורה ויצהר.

ביולי הסבירו במשרד כי "מרגע שעלה החשד לחצבת, החולים נשלחו לבידוד, בוצעה חקירה אפידמיולוגית לאיתור המגעים. חלק מהחולים טופלו בחיסון פעיל או סביל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

בעוד שמחודש ינואר עד חודש מרץ לא התגלו מקרי חצבת בכלל, החל מחודש מרץ התגלו 130 מקרים בישראל, ועד חודש אוגוסט כבר עמד מספר החולים בישראל על 262, ובמשרד הבריאות הבהירו כי 90% מהמקרים אירעו בגלל אי התחסנות, ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה. לקראת פתיחת שנת הלימודים קרא משרד הבריאות להמשיך ולהתחסן נגד המחלה, זאת לאור העלייה במספר חולי החצבת שדווחו השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully