וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוות וניצול במיזם השאפתני של ארדואן

17.9.2018 / 12:27

הפגנה חריגה של אלפי אנשים נגד תנאי התעסוקה בנמל התעופה החדש של איסטנבול הסתיימה במאות עצורים. המפגינים דורשים לשפר את בטיחותם, בצל מותם של 27 פועלים מאז החלו העבודות ב-2015. הפרויקט אמור להיחנך בחודש הבא ולהפוך לאחד הנמלים הגדולים בעולם

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מאות פועלים נעצרו בסוף השבוע על ידי משטרת טורקיה בעקבות מחאה על תנאי העבודה בנמל התעופה החדש של איסטנבול. המושל של האזור, ואסיפ סהאין, אמר היום (שני) כי 275 מהם שוחררו והוא הוסיף כי חברת הבנייה מנסה לשפר את תנאיהם של העובדים בנמל, אחד ממיזמי הדגל של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן שאמור להיחנך ב-29 באוקטובר.

ארזו צ'רקזואולו, ראש קונפדרציית ארגוני הסחר הפרוגרסיביים של טורקיה, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי כ-500 פועלים נעצרו לאחר ההפגנות ביום שישי. לדבריו, הם נלקחו מתאי המגורים שלהם במתחם.

בתקשורת המקומית דווח כי המשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר את המחאה של הפועלים, שדרשו לשפר את תנאי הבטיחות במקום אחרי פציעתם של 17 פועלים בתאונה של רכב היסעים ביום שישי. בפברואר אמר שר העבודה כי 27 פועלים מתו בנמל מאז תחילת העבודות ב-2015 , רובם בתאונות או מבעיות בריאותיות.

בתיעוד מההפגנה, שבה השתתפו אלפי אנשים, נשמעים מאות מהם צועקים: "אנחנו פועלים, אנחנו צודקים. הדרך שלנו תנצח בצורה כזו או אחרת".

עוד ידיעות מהעולם
עיר שהפכה לאי: סכנת שיטפונות ומפולות בקרוליינה הצפונית אחרי "פלורנס"
למרות המאבק שהכריזה סומליה, שתי ילדות נוספות מתו ממילת נשים

שוטרים עוצרים מפגינים נגד תנאי התעסוקה בנמל התעופה החדש של איסטנבול, טורקיה, 15 בספטמבר 2018. AP
שוטרים מפזרים הפגנה נגד תנאי התעסוקה בנמל, שישי/AP

הפגנות פועלים גדולות הפכו לנדירות בטורקיה מאז הוטל מצב החירום ביולי 2016 בעקבות ניסיון ההפיכה נגד ארדואן. מצב החירום הוסר לפני חודשיים, עם שינוי שיטת המשטר וניצחונו של ארדואן בבחירות, אך האופוזיציה טוענת כי הסמכויות החדשות של הנשיא מותירות בידיו רבים מאותם אמצעים דרקוניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא טורקיה ארדואן נוחת בנמל התעופה הנבנה של איסטנבול, יוני 2018. AP
אחד ממיזמי הדגל שלו. ארדואן נוחת בנמל באיסטנבול, יוני/AP

בעקבות המשבר הכלכלי הפוקד את המדינה, הכריזה הממשלה על הקפאת חלק מהמיזמים הגדולים שתכנן ארדואן. עם זאת, הנמל, שאמור לקלוט כ-90 מיליון נוסעים בשנה ולהפוך לאחד הגדולים ביותר בעולם, אמור להיפתח כסדרו חרף ההפגנות.

עבודות בנמל התעופה החדש של איסטנבול, טורקיה, אפריל 2018. AP
העבודות נמשכות. פועלים בנמל החדש של איסטנבול, אפריל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully