וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר שהפכה לאי: סכנת שיטפונות ומפולות בקרוליינה הצפונית אחרי "פלורנס"

מושל המדינה מזהיר כי הגרוע מכל עוד לפני התושבים, גם אחרי שהסופה נחלשה ומתקדמת צפונה. ווילימנגטון, עיר של 120 אלף תושבים, נותקה מכל גישה והרשויות מזהירות מפני חזרה אליה. "איפה שאתם לא נמצאים, היזהרו משיטפונות פתאומיים". צפו בתיעוד השיטפונות מהאוויר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עיר חוף במדינת קרוליינה הצפונית שבארצות הברית נותרה מנותקת מכל גישה בעקבות השיטפונות העזים שנגרמו על ידי הסופה "פלורנס". גורמים ברשויות אמרו כי כל הדרכים המובילות לווילמינגטון, שבה חיים כ-120 אלף איש, בלתי עבירות והזהירו את התושבים שפונו ממנה מבעוד מועד שלא לשוב.

לפי הדיווחים, העיר הפכה לאי בתוך המדינה. כ-400 תושבים חולצו מהשיטפונות ומרבית וילמינגטון נותרה ללא חשמל. שירותי החיזוי הלאומיים הזהירו כי צפויים לפחות יומיים נוספים של שיטפונות באזור בטרם התנאים ישתפרו.

"אל תבואו לכאן", אמר יו"ר מועצת מחוז ניו האנובר, וודי ווייט. "הכבישים שלנו מוצפים, אין גישה לווילמינגטון. אנחנו רוצים שתשובו לביתכם, אבל אתם לא יכולים לבוא עוד".

לקריאה נוספת על "פלורנס"
כמויות היסטוריות של גשם: "פלורנס" מטביעה את החוף המזרחי בארה"ב
"קהילות שלמות יימחקו": הסופה פלורנס גובה קורבנות בארה"ב

הצפות בעיר ווילמינגטון, קרוליינה הצפונית, ארה"ב, בשל פלורנס, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
תושב בעיר וילמינגטון יושב על ספסל בתוך השיטפונות, שבת/רויטרס

בעיר נרשמו שני הקורבנות הראשונים של הסופה - אימא ובנה בן השבעה חודשים - ביום שישי בבוקר. האזור גם מוכר כאתר צילומים של סדרות הדרמה "מגרש ביתי" ו"דוסון קריק", וכוכב ה-NBA לשעבר מייקל ג'ורדן גדל בעיר. ג'ורדן אוסף כספים כדי לסייע לתושבים שנפגעו מהסופה.

בתוך וילמינגטון, חלק מהכבישים עדיין נגישים עבור תושבים שהתעלמו מהוראות הפינוי כדי לגלוש עם הסופה. עם זאת, הרשויות הטילו עוצר כולל אחרי שחמישה אנשים נעצרו בחשד שבזזו מוצרים מחנות.

גם חלקים אחרים במדינה מוצפים. תיעוד מהאוויר מראה רחובות בעיר למברטון מוצפים בשל הגשמים הרבים, שכיסו גם חלקים מהמבנים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לפחות 17 איש נהרגו כתוצאה מתקריות הקשורות לסופה, 11 בקרוליינה הצפונית ושישה בדרומית, שפגעה בחוף ביום חמישי כהוריקן בעוצמה 1. היא נחלשה לסופה טרופית, עם רוחות במהירות של 55 קמ"ש, והיא מתקדמת צפונה, לאזור ניו אינגלנד.

הצפות בעיר ווילמינגטון, קרוליינה הצפונית, ארה"ב, בשל פלורנס, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
מכוניות שקועות בשיטפונות בווילמינגטון, שבת/רויטרס

חלקים בשתי המדינות ספגו כמטר של גשם מאז יום חמישי, וגובה המים בחלק מהנהרות במדינה טרם הגיעו לשיאם. "הסופה לא הייתה יותר מסוכנת ממה שהיא עכשיו", אמר אתמול מושל קרוליינה הצפונית רוי קופר. "איפה שאתם לא נמצאים בקרוליינה הצפונית, היזהרו משיטפונות פתאומיים". הוא אף הזהיר מפני מפולות קטלניות עם הגעת הסופה לאזורים הרריים.

תושב מפנה עצים שקרסו בעיר ווילמינגטון, קרוליינה הצפונית, ארה"ב, בשל פלורנס, 15 בספטמבר 2018. רויטרס
תושב וילמינגטון מפנה עצים שקרסו בשל הסופה, שבת/רויטרס

בעקבות הסופה, הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על אסון טבע בכמה מחוזות בקרוליינה הצפונית, ובכך שחרר כספים פדרליים שיסייעו במאמצי השיקום. הוא שיבח את הרשויות הפדרליות והמקומיות על תגובתן לסערה והוא צפוי לבקר באזור בימים הקרובים.

הצפות בעיר ווילמינגטון, קרוליינה הצפונית, ארה"ב, בשל פלורנס, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
סירה שנסחפה לוילמינגטון בעקבות הסופה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully