וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המאבק שהכריזה סומליה, שתי ילדות נוספות מתו ממילת נשים

על אף שמותה של ילדה בת עשר הוביל לחקירה פלילית ראשונה אי-פעם במדינה שבה שיעור מילת הנשים הוא הגבוה בעולם, בשטח המנהג ממשיך לגבות קורבנות. שתי אחיות, בנות עשר ו-11, דיממו למוות כשלא הספיקו להגיע לבית חולים. "דבר לא השתנה"

נשים ממוצא סומלי במסגד במינסוטה, ארצות הברית, 2009. AP
98% מהבנות והנשים במדינה עברו מילה. נשים ממוצא סומלי במינסוטה, ארה"ב/AP

שתי ילדות נוספות בסומליה מתו אחרי שעברו מילה, כמה שבועות בלבד אחרי שמקרה דומה הוביל את התובע הכללי לפתוח לראשונה בתולדות המדינה בהליך פלילי. לפי ה"גרדיאן", שתי אחיות, בנות עשר ו-11, דיממו למוות בשבוע שעבר אחרי שעברו את ההליך בכפר מבודד במחוז גלדוגוב שבפונטלנד, אחד המחוזות האוטונומיים של המדינה המזרח אפריקנית שבו ההליך אינו חוקי, אך ממשיך להתקיים. הן מתו בזמן שאמן לקחה אותן לבית חולים סמוך בעקבות הדימום הרב.

מותן של האחיות אסיאו וחדיג'ו פראח עבאדי וורסמה אירע בתקופה של שינוי בסומליה, שבה 98% מהנשים והבנות במדינה עברו מילה, השיעור הגבוה ביותר בעולם. רוב המקרים כלל אינם מדווחים, אך אחרי פתיחת החקירה הראשונה מסוגה ביולי, בעקבות מותה של הילדה דקה דהיר נור בת העשר, הכריז סגן ראש הממשלה מהדי מוחמד גולאיד: "זהו רגע מכונן בתולדות סומליה".

לקריאה נוספת בנושא
"המוהלת לא תיענש": ילדה בת 10 דיממה למוות אחרי מילה בסומליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא אמר אז כי "זה לא מקובל שבמאה ה-21, מילת נשים תימשך בסומליה. היא לא צריכה להיות חלק מהתרבות שלנו, היא ללא ספק לא חלק מהאסלאם". עם זאת, פעילים למען זכויות נשים במדינה אמרו כי מותן של שתי האחיות מוכיח כי הממשלה לא פועלת מהר מספיק כדי למנוע את הישנות התופעה.

"זה מזעזע לראות שלמרות המקרה המתוקשר של דקה וההתחייבות של ממשלת סומליה לעשות יותר, בשטח לא נראה שדבר השתנה", אמרה ברנדן וויין מארגון Donor Direct Action, קבוצת נשים בינלאומית שמממנת קרן למיגור מילת נשים בעולם. "בנות ממשיכות למות מהפגיעה ההרסנית הזו בזמן שאנחנו ממתינים שהפוליטיקאים יעשו משהו. אנחנו מקווים שזו תהיה קריאת השכמה עבור האחראים כדי שיראו את הצורך בהעברת החוק כדי להגן על ידלות מפני המנהג המרושע".

רוב הילדות בסומליה עוברות את הליך המילה החמור ביותר, שלרוב מבוצע על ידי מיילדות או רופאים מקומיים שאינם הוכשרו לכך, המשתמשים בסכינים, בתערים או בזכוכיות שבורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully