וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוהלת לא תיענש": ילדה בת 10 דיממה למוות אחרי מילה בסומליה

הילדה הובאה להליך האלים על ידי אמה בשבוע שעבר, ובעקבותיו החלה לדמם עד שמתה בבית החולים יומיים לאחר מכן. 98% מהנשים במדינה נימולות. "נחתך כלי דם חשוב במהלך ההליך"

גבר אוחז בכלי לביצוע מילת נשים באתיופיה. יוניצ"ף, מערכת וואלה! NEWS
אישה אוחזת בכלי חיתוך למילת נשים באתיופיה/מערכת וואלה! NEWS, יוניצ"ף

ילדה בת עשר מסומליה דיממה למוות לאחר שעברה מילה במרכז המדינה. הילדה נלקחה על ידי אמה למוהלת ב-14 ביולי, ובעקבות ההליך החלה לדמם עד שמתה בבית החולים יומיים לאחר מכן. המקרה הביא למחאה ציבורית רחבה ברחבי העולם, הקוראת לגינוי בינלאומי של התופעה ולהפיכתה לעבירה פלילית.

"המוהלת חשודה כי חתכה כלי דם חשוב במהלך ההליך", אמרה האווה עדן מוחמד, מנכ"לית של ארגון זכויות נשים מקומי. "היא לא נעצרה, וגם אם כן הייתה נעצרת - אין שום חוק שמבטיח כי היא תיענש בעקבות המעשה. זה אירוע אחד מיני רבים שקורים על בסיס יומי בסומליה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההערכות, בעולם כ-200 מיליון ילדות, נערים ונשים שעברו את ההליך האלים, שכולל בדרך כלל הסרה חלקית או כריתה מלאה של הדגדגן, או השחתה של השפתיים החיצוניות או הפנימיות של איבר המין. סיבוכים רבים נגרמים כתוצאה מההליך, המתבצע במדינות רבות בעולם. סומליה היא המדינה שבה שיעור הנשים הנימולות הוא הגבוה ביותר - והוא עומד על 98% מהנשים בגילאי 15 עד 49. מנתונים שנאספו בין השנים 2004 ל-2015 עולה כי מדינות נוספות שבהן יותר מ-90% מהנשים עברו את ההליך הן גינאה, ג'יבוטי וסיירה לאון.

החוקה בסומליה אוסרת על מילת נשים, אבל הניסיונות לעגן בחוק עונשים למבצעים אותה עוכבו על ידי נבחרים, הפוחדים לאבד קולות מוסלמיים של אזרחים התומכים בתופעה ורואים בה חלק הכרחי מהמסורת הדתית שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully