וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה התאבדות שני תוך חודשיים בסורוקה: מנהל יחידת לב שם קץ לחייו

גופתו של הרופא הבכיר, ד"ר אבי שמעוני בן 47, נשוי ואב לשלוש בנות, נמצאה עם סימנים ירי בראשו ומכתב התאבדות. קרוביו סבורים: סיבת המוות אישית ולא קשורה לעבודתו. "היה מאוד אהוב", סיפרו. ביולי התאבד מנהל מחלקה בבית החולים, כפי שנחשף בוואלה! NEWS מסיבות מקצועיות

מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
סיבת המוות טרם התבררה. בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

מקרה התאבדות מחריד שני תוך חודשיים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע: שלשום בשעות הצהריים נמצאה גופתו של קרדיולוג בכיר, מנהל יחידת לב בסורוקה, ד"ר אבי שמעוני, בן 47, נשוי ואב לשלוש בנות, עם סימנים של ירי בראשו.

ביום המקרה הודיע ד"ר שמעוני לאישתו ולמקום עבודתו שהוא יאחר מאחר ויש לו סידורים בעיר, אך כשאישתו שבה לביתם בצהריים והבחינה ברכב שלו בחנייה עלה בה החשד כי משהו קרה לו. האישה הזעיקה את המשטרה שהחלה בסריקת האזור בליווי השכנים עד שמצאו את גופתו בשדה הסמוך ליישוב קלחים, לא רחוק ממקום מגוריו. הקרדיולוג נמצא ירוי בראשו ולצידו מכתב התאבדות.

אתמול (שני), לאחר שהתבשרו חבריו ליחידה על הידיעה המרה, הם היו אחוזים בהלם והתקשו לעכל את הבשורה. חלקם סוברים כי סיבת המוות הינה פרטית-אישית ולא קשורה לעבודתו ביחידה.

"הוא היה אדם ורופא משכמו ומעלה, שכולנו צפינו לו עתיד מזהיר, המערך הקרדיולוגי כולו אבל ומזועזע", אמר פרופ' דורון זגר מנהל המערך הקרדיולוגי בשיחה עם וואלה! NEWS. "ליוויתי אותו מאז נקלט כמתמחה מתחיל לפני הרבה שנים ועד למינויו למנהל היחידה לטיפול נמרץ לב אותו ביצע בנועם הליכות ובהצלחה בלתי רגילה. הוא היה בשיא פריחתו ויחסר לנו מאד", הוסיף.

קרדיולוג בכיר נוסף וקולגה שלו, אמר הבוקר לוואלה! NEWS: "הוא היה קרדיולוג מאד מוערך גם בבית החולים ובכלל בארץ. למד רפואה באוניברסיטת בן גוריון ועשה התמחות בסורוקה. הוא המון שנים במחלקה. היה מאד אהוב. לא כקלישאה שאומרים לאחר מותו של אדם - הוא באמת היה עלם חמודות ואהוב על הבריות. איש מבריק ונעים".

"קראנו לו 'הסמיילי'", הוסיף. "תמיד היה עם חיוך על הפנים, תמיד נתן מילה טובה, סייע המון לקולגות שלו. הוא סומן לקידום והיה גם במסלול קידום מובהק. בדרך לפרופסורה. הוא היה בן טיפוחיו של מנהל מחלקת הקרדיולוגיה בסורוקה. כולנו בסערת רגשות, המומים. לא רואים כל סיבה מקצועית לדבר. אין פה שום הגיון כזה. אנחנו בהלם".

ד"ר אבי שמעוני, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בביה"ח סורוקה. דוברות סורוקה,
סימנים של ירי בראשו. ד"ר שמעוני/דוברות סורוקה

חבריו לעבודה שהיו בקשר איתו ביממה האחרונה לחייו העידו כי הוא התנהג רגיל לחלוטין, שוחח בלבביות ודיבר איתם על עניינים מקצועיים בלבד "שום דבר שיכול להעלות חשד כי הוא במצוקה או שמשהו עובר עליו" אמר אחד מהם לוואלה! NEWS.

האיגוד הקרדיולוגי בישראל התייחס היום לפטירת ד"ר שמעוני ומסר כי "חברי האיגוד הקרדיולוגי בישראל המומים וכואבים את מותו הפתאומי של חברנו היקר ד"ר אבי שמעוני, קרדיולוג מוערך, רופא מסור ואיש נפלא. תנחומינו הכנים למשפחה".

הניסיון להבין מה הוביל למעשה הקיצוני ושלילת סיבות מקצועיות שאולי הובילו למותו הטראגי בטרם עת של מנהל יחידת הלב בבית החולים אתמול אינו מקרי. ב-4 ביולי השנה, לפני קצת יותר מחודשיים, מנהל מחלקת כירורגיה פלסטית בסורוקה, ד"ר אלכס ברזובסקי, שם קץ לחייו כאשר תלה עצמו ברחבת חדרי הניתוח של המחלקה. הוא הותיר לצידו מכתב התאבדות שבו האשים את ההסדרות הרפואית וביקש שאלו וגם הנהלת סורוקה לא יגיעו להלוויתו.

עוד באותו נושא

המתמחים שהתלוננו, הסיוע שלא הגיע: סערת התאבדות מנהל המחלקה

לכתבה המלאה
בית החולים סורוקה. בני בן סימון
"קראנו לו 'הסמיילי'". סורוקה/בני בן סימון

מאוחר יותר, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, התבררו סיבות מותו שהיו קשורות בפגיעה במעמדו המקצועי. לאחר שמתמחיו התלוננו בפני המועצה המדעית של הר"י על רמה אקדמית נמוכה, הוא ננזף בידי ההנהלה ומנהלי מחלקות כירורגיה פלסטית מבתי חולים אחרים, אשר הציעו "להשאיל" את מתמחי המחלקה אליהם בכדי שאלו יצברו עוד ניסיון.

הבוקר, חבריו למחלקה שללו כל אפשרות כזו. "למנהל יחידה אין מתמחים והוא בכלל לא מתעסק בהכשרה אקדמית", הבהיר רופא נוסף. "כך שאין סיכוי שמישהו התלונן עליו, גם בהקשר של ד"ר ברזובסקי וככלל, הוא היה אחד הרופאים המקובלים ביותר שהכרתי".

מבית החולים סורוקה נמסר: "אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ומחבקים את צוות היחידה לטיפול נמרץ לב והמערך הקרדיולוגי".

seperator

במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כגון ער"ן - בטלפון 1201 או אתר האינטרנט של סה"ר.

(עדכון ראשון: 10:19)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully