וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יממה של חיפושים: אותרה גופתו של משה שמיר שנעדר בצליחת הכנרת

מסוק מהמערך האווירי של משטרת ישראל הצליח לאתר את הגופה בקטע שבין חוף האון לחוף דגניה. צוות שיטור ימי משה את הגופה והעביר אותה לניתוח במכון לרפואה משפטית, שם הושלם זיהויה מול בני משפחתו של שמיר. ילדיו: "לא הצלחנו להחזיר את אבא עם חיוך"

צילום: דוברות משטרה, עריכה: איתי עמרם

צוותי החיפוש בכנרת הצליחו לאתר הערב (ראשון) את גופתו של משה שמיר, שנעדר מאז אתמול במהלך משחה צליחת הכנרת. גופתו של שמיר אותרה באמצעות מסוק מהמערך האווירי של משטרת ישראל, בסמוך לאי בקטע שבין חוף האון לכיוון חוף דגניה.

צוותי שיטור ימי כנרת וצוללים מיחידת להב"ה של שירותי הכיבוי שסרקו בתוך המים הגיעו למקום ומשו את הגופה. הליך זיהוי הגופה התבצע מול נציג המשפחה והוברר כי מדובר בגופתו של משה שמיר.

עוד בוואלה! NEWS:
"מלוחמי ההסברה הגדולים": ארי פולד נדקר, ירה במחבל - ומת
"קם בבוקר לבש בגדי ספורט והלך": מסלול המוות של המחבל בן ה-16

חיפושים בכנרת לאיתור הנעדר משה שמיר, 16 בספטמבר, 2018. דידי מריזן, מערכת וואלה! NEWS
החיפושים אחר שמיר, היום/מערכת וואלה! NEWS, דידי מריזן
החיפושים אחר השחיין הנעדר משה שמיר בכנרת 16 בספטמבר 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
צוות שיטור ימי משה את הגופה מהמים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

"הסוף של הסיפור הזה מצער וטרגי", אמרה הילה, בתו של שמיר. "חשוב לנו מאוד להודות לכל מי שבא ועזר לכוחות המשטרה, הכבאות, החילוץ, מתנדבים ואזרחים, חברת פספורטקארד שתרמו ועזרו. לצערנו אנחנו לא מחזירים את אבא עם חיוך". היא הוסיפה: "לכל האזרחים והספורטאים, תעשו את זה בצורה חכמה, תרדו לפרטים, הביטחון של האנשים מעל לכל. היום זה אבא שלנו מחר זה כל אזרח אחר".

גם יונית, אחותה, אמרה דברים ברוח דומה. "יש לנו אחריות ציבורית, המקרה הזה הוא דוגמה מצערת שקרתה למישהו שהוא ספורטאי מנוסה ובכושר שבודק את עצמו ועושה הכול כמו שצריך כדי לטרוף את החיים. מה קורה עם אנשים אחרים, עם נשים בהיריון שהיו בצליחה הזאת? תפתחו את העיניים האחריות הציבורית לא רק שלנו, של כולכם". בנו רום הוסיף: "הוא בחר בחיים ועזב אותנו במקום האהוב עליו"

במועצה האזורית עמק הירדן ביקשו לשלוח את תנחומיהם למשפחתו של שמיר. "אנו כואבים את מותו", אמרו. "ליווינו את משפחתו ביממה שחלפה, בכל אחד מרגעי הציפייה, התקווה לבשורות טובות והחיפושים האינטנסיביים וצר לנו עד מאד שכך הסתיים האירוע. משה שמיר אהב מאוד את הכנרת, היה איש ספורט ואוהב אתגרים בכל רמ"ח איבריו ונטל חלק בכל אחת מ-15 צליחות הכנרת האחרונות. אנו שולחים את תנחומינו למשפחתו ומבקשים להודות לכל מי שלקחו חלק בחיפושים - אזרחים רבים, מתנדבות ומתנדבים, אנשי משטרה וכוחות הבטחון - גם כאלה שלא היו באותה עת בתפקיד - ועוד רבים שקריאת המשפחה נגעה לליבם ובאו מתוך תקווה שהסוף יהיה אחר".

משה שמיר, הנעדר בצליחת הכינרת. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
משה שמיר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בחברת פספורטכארד, בה עבד שמיר בשלוש השנים האחרונות, נרתמו על מנת לתגבר את מערך החיפושים אחריו. היום עם היוודע דבר מותו, אמרו יואל אמיר מנכ"ל פספורטכארד ואלון קצף יו"ר החברה: "אנו עדיין מעכלים את הבשורה המרה וכואבים את לכתו של משה, שהיה איש רב פעלים ומעמודי התווך של פספורטכארד. משה היה אדם נמרץ והרפתקן שהרבה לטייל ולחוות. הוא היה עובד חרוץ ומסור וסייע לישראלים רבים בשעותיהם הקשות ביותר. אנו משתתפים בצער המשפחה ומבקשים לחזק את ידי אשתו, ילדיו ונכדיו".

חיפושים בכנרת לאיתור הנעדר משה שמיר, 16 בספטמבר, 2018. דידי מריזן, מערכת וואלה! NEWS
החיפושים בכנרת, היום/מערכת וואלה! NEWS, דידי מריזן

שמיר נעדר מאז אתמול בשעות הצהריים בזמן שהשתתף בצליחת הכנרת בדרום האגם. שמיר, בן 66 מתל אביב, נכנס למקצה השחייה בן שלושת הקילומטרים ולא נראה יוצא מהמים, וכוחות רבים הוקפצו למקום בניסיון לאתר אותו.

החיפושים התחדשו הבוקר בסביבות השעה 6:00 בהשתתפות של כ-50 מתנדבים שמבצעים סריקות לאורך החוף, במקביל למסלול המשחה שנערך אתמול מהאון לדגניה. מתנדבים נוספים בהם תושבים ואנשי השיטור הקהילתי של עמק הירדן סורקים בסירות ובטרקטורונים מעופפים. בחוף צמח הוקם חפ"ק ממנו מתנהלים החיפושים.

  • עוד באותו נושא:
  • כנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully