וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל הצלה למפלגות הקטנות? נתניהו שב לקדם את הורדת אחוז החסימה

16.9.2018 / 15:10

ראש הממשלה הודיע לראשי הקואליציה כי הוא מחזיר את היוזמה להוריד את אחוז החסימה בחצי אחוז. בסביבתו אמרו לוואלה! NEWS כי ההצעה נועדה למנוע בזבוז קולות מימין, אך גורם בקואליציה אמר: "אין למהלך היתכנות בשל התנגדות דרעי, ליצמן ובנט"

טקס הרמת כוסית לשנה החדשה עם ראשי רשויות, קריית שדה התעופה 30 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
מנסה להציל את המפלגות הקטנות. נתניהו/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) כי הוא מחזיר את היוזמה להורדת אחוז החסימה בבחירות הבאות. "אני מעלה את האפשרות של הורדת אחוז החסימה בחצי אחוז", הודיע ראש הממשלה לראשי הקואליציה. "זה חייב להיות בהסכמה של כולם. בלי הסכמה כזאת לא נתקדם בנושא".

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו לוואלה! NEWS כי ההצעה להוריד את אחוז החסימה נועדה להציל את המפלגות הקטנות ולמנוע בזבוז קולות מימין. עם זאת, גורם בקואליציה אמר כי "אין למהלך של הורדת אחוז החסימה היתכנות בשל התנגדות דרעי, ליצמן ובנט".

עוד בוואלה! NEWS:
גבאי לנתניהו: חשוף מיהו הבכיר ששיתף פעולה עם מנהל הקמפיין של טראמפ
"מלוחמי ההסברה הגדולים": ארי פולד נדקר, ירה במחבל - ומת
אביו של אילון שלו-אמסלם נגד הנהג הדורס: "ירא שמיים בתחפושת"

אביגדור ליברמן, בישיבת ממשלה, ירושלים, 5 באוגוסט 2018. הארץ
מפלגתו מדשדשת בסקרים. ליברמן/הארץ

הורדת אחוז החסימה בחצי אחוז, מ-3.25% ל-2.75%, תאפשר למפלגות קטנות להיכנס לכנסת בקלות רבה יותר. היא מגיעה על רקע הדשדוש בסקרים של רבות מהשותפות הנוכחיות של נתניהו בקואליציה, במיוחד ש"ס ו"ישראל ביתנו" שבסקרים ניצבות על גבול אחוז החסימה הנוכחי.

בשנת 2014 הכנסת אישרה את העלאת אחוז החסימה מ-2% ל-3.25%, במהלך שהובילה ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן. נתניהו ניסה לקדם מהלך דומה של הורדת אחוז החסימה גם בשנה שעברה, אך נתקל בהתנגדות של השותפות, ובמיוחד של ש"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully