וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות האו"ם: מנהיגי אתיופיה ואריתריאה חתמו על הסכם שלום בסעודיה

16.9.2018 / 22:39

חודשיים אחרי תחילת התהליך לסוף הסכסוך בין שתי השכנות, ראשיהן יחתמו רשמית על הסכם לחידוש היחסים. בטקס בעיר ג'דה אמור השתתף גם מזכ"ל האו"ם. "רוח של תקווה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מנהיגי אתיופיה ואריתריאה חתמו הערב (ראשון) על הסכם שלום בטקס חגיגי בג'דה, ערב הסעודית, אחרי כשני עשורים של סכסוך בין שתי המדינות המזרח אפריקניות. בסוכנות הידיעות הרשמית דווח כי ראש ממשלת אתיופיה אבייה אחמד ונשיא אריתריאה איסאייס אפוורקי שוהים בעיר לרגל החתימה, שבה השתתף גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

פרטי ההסכם לא ברורים, אך ביום שישי תיאר האו"ם את הפסגה כ"טקס החתימה על הסכם השלום" בין שתי המדינות, שבחודשים האחרונים פתחו את הגבול ביניהן, החזירו שגרירים וחידשו את קווי התעופה והתחבורה ביניהן.

ב-9 ביולי חתמו שני המנהיגים על "הצרה משותפת של שלום וידידות" בטקס בבירת אריתריאה, והביאו לסיומן של כ-20 שנות עוינות.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי 20 שנה: אתיופיה ואריתריאה פתחו מחדש את הגבול ביניהן
כבר לא מלחמה, כבר לא מדינת משטרה: הלוחם שייקח פרס נובל לשלום

סוף לסכסוך - מנהיגי אתיופיה ואריתריאה חתמו על הסכם שלום בטקס חגיגי בערב הסעודית. רויטרס
נשיא אריתריאה/רויטרס

סיום הסכסוך, שנמשך מאז התפצלה אריתריאה מאתיופיה ב-1998, הוא תולדה של רפורמות שמוביל אבייה מאז עלה לשלטון בתחילת השנה, שכללו גם שחרור של אלפי אסירים פוליטיים ופתיחת ענפים מרכזיים בכלכלה להשקעות פרטיות וזרות.

"הסכם השלום שנחתם היום בג'דה הוא אירוע היסטורי שיחזק את הביטחון והיציבות באזור", אמר שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר.

גוטרש אמר כי ערב הסעודית עשויה לארח שיחות בין מנהיגי ג'יבוטי ואריתריאה מחר וביום שלישי. שתי המדינות עדיין מצויות בסכסוך גבולות. "יש רוח של תקווה בקרן אפריקה", אמר מזכ"ל האו"ם לכתבים אחרי החתימה על הסכם השלום.

(עדכון ראשון: 14:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully