וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלך הסערות": 49 נהרגו בטייפון "מנגקהוט" בפיליפינים; הצפות בסין

מניין הקורבנות בסופה העוצמתית ביותר שהכתה בדרום-מזרח אסיה השנה ממשיך לעלות, ועוד עשרות מוגדרים נעדרים. הטייפון המשיך לדרום סין, וגרם לשיטפונות קשים בהונג קונג ומקאו. "זו הסופה הקשה ביותר שראיתי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סופת הטייפון העוצמתית "מגנקהוט", שמכה בימים אלה באיים שבצפון-מזרח אסיה, מכה היום (ראשון) בהונג קונג ובדרום סין, זאת לאחר שגבתה את חייהם של לפחות 49 בני אדם בפיליפינים. עוד עשרות בני אדם, רובם כורים, נלכדו עם קריסת מכרה זהב בצפון המדינה. הנזק האמיתי מהסופה שהכתה בפיליפינים צפוי להיחשף רק בימים הקרובים.

זו הסופה החזקה ביותר הפוקדת את האזור ועוצמתה מקבילה להוריקן בדרגה 5. מהירות הרוחות שלה מגיעה לעד כ-200 קמ"ש, והיא פגעה במחוז גואנגדונג בדרום סין אחרי שגרמה להרס רב בהונג קונג ובמקאו. בסין מכונה הטייפון "מלך הסערות".

עוד בוואלה! NEWS
דיווח: ישראל תקפה מאגרי נשק בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק
ילד בן חמש נפצע אנוש מירי ביפו; בן משפחתו נפצע קל
דיווח: טראמפ צפוי להטיל מכסים על סחורות סיניות בשווי 200 מיליארד דולר

שקי חול ממוקמים בכניסה של אתר בנייה לקראת הטייפון המתקרב, שנזן, סין, 15 בספטמבר 2018. רויטרס
הכנות לקראת פגיעת ההוריקן בסין/רויטרס

עין הסופה חלפה כמאה ק"מ מדרום להונג קונג, אך המושבה הבריטית לשעבר עדיין ספגה גשמים עזים ורוחות עוצמתיות. "הרוח השתוללה במשך זמן רב, לפחות שעתיים, זה גרם לי להרגיש כה מסוחררת", אמרה אליין וונג, שחיה ברב-קומות בקולון.

גובה המים הגיע ל-3.5 מטר בחלק מהמקומות, גלים הטביעו כבישים ושטפו דגים, חלקם אל תוך מבני מגורים ולקניון במזרח האי.

"זו הסופה הקשה ביותר שראיתי", סיפר מרטין וונג, תושב הונג קונג, לרויטרס. "לא ראיתי אף פעם את הכבישים מוצפים ככה, ולא את החלונות רועדים ככה".

עוד באותו נושא

חמישה מיליון בני אדם בסכנה: טייפון מנגקהוט הכה בפיליפינים

לכתבה המלאה
רחוב מוצף עקב הטייפון בהונג קונג, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
הצפות בהונג קונג, היום/רויטרס

ממשלת סין התכונוה להגעת הטייפון והעלתה את דרגת הכוננות לרמה 10. מאות אלפי תושבים פונו, ואלפי עובדים במוקדי הנפט הימי הוחזרו יחד עם 6,000 סירות בנמל. כמו כן, עשרות אלפי נוסעים נתקעו בשדה התעופה הבינלאומי שבהונג קונג לאחר שחברות התעופה ביטלו את הטיסות ואין דרך לצאת או להיכנס למדינה.

בשנה שעברה פגע בהונג קונג הטייפון "האטו", שנחשב לאחד החזקים ביותר בשנים האחרונות וגבה את חייהם של תשעה בני אדם. הטייפון הביא לנזק נרחב ועורר ביקורת על הרשויות, בטענה כי לא היו ערוכות לקראת הסופה.

עיתונאי תחת התקפת טייפון בהונג קונג, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
גשם זלעפות בהונג קונג, היום/רויטרס

חמישה מיליון תושבים בפיליפינים סבלו במהלך סוף השבוע מרוחות עזות, גשמים חזקים וניתוקי חשמל שפקדו את צפון-מזרח הפיליפינים לאחר שהטייפון "מנגקהוט" הכה בחופים ובשטחים החקלאיים של מדינת האיים במזרח אסיה.

"הרשויות אמרו לנו כי סופת הטייפון הזו חזקה פי שניים מהסערה הקודמת, וזאת הסיבה שאנחנו מתים מפחד", אמרה מירנה פאראלאג, בת 53, לסוכונות הידיעות הצרפתית, לאחר שברחה מביתה בצפון המדינה.

(עדכון ראשון: 5:12)

גלים מעל מחסומי הים בעת הטייפון בהונג קונג, 16 בספטמבר 2018. רויטרס
גלים מעל מחסומי הים בעת הטייפון בהונג קונג, 16 בספטמבר 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully