וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ צפוי להטיל מכסים על סחורות סיניות בשווי 200 מיליארד דולר

16.9.2018 / 4:10

כחלק מקרבות הסחר בין סין לארצות הברית, טראמפ צפוי להודיע על הטלת מכסים נוספים בגובה של 200 מיליארד דולרים על מוצרים מסין. צעד זה נוסף להגדלת המכסים שביצע בחודש שעבר ב25%. הבית הלבן טרם הגיב לדיווח

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צפוי להכריז על תעריפים חדשים בהיקף של כ -200 מיליארד דולר על יבוא סחורה מסין - כך פורסם היום (ראשון) ב"וול סטריט ג'ורנל". גובה התעריף יעמוד ככל הנראה על 10% זאת לאחר שבחודש שעבר הגדיל טרמפ את המכסים על סחורות סיניות ב- 25%. הבית הלבן טרם הגיב לדיווח.

התעריפים העתידיים יהיו על רשימת פריטים שיכללו 200 מיליארד דולר של מוצרי טכנולוגיה, אלקטרוניקה, מאכלי ים סיניים, ריהוט ותאורה, צמיגים, כימיקלים, פלסטיק, אופניים ועוד.

קרבות הסחר בין המעצמות החלו בדרישה של טראמפ מסין לקצץ את עודף המסחר שלה ב -375 מיליארד דולר עם ארצות הברית, מהלך שישים קץ לטענתו למדיניות שמטרתה לרכוש טכנולוגיות וקניין רוחני בארצות הברית ולהפחית תמיכה כספית תעשייתיות.

עוד בוואלה! NEWS
דיווח: ישראל תקפה מאגרי נשק בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק
ההאקר שלא היה: צפון קוריאה תוקפת את ארה"ב בשל אישום נגד אחד מאזרחיה
נציבות המדינה תבחן את פרשת ההטרדות של יועץ נתניהו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
הנשיא טראמפ ונשיא סין, שי ג'ינפינג בשנה שעברה/רויטרס

על אף הניסיונות של שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, לחדש את שיחות הסחר עם סין, קרבות המסחר ממשיכים ומערבים איתם גם היחסים בין שתי המעצמות לקוריאה הצפונית. בחודש שעבר אמר הנשיא טראמפ כי סין מפעילה לחץ אדיר על צפון קוריאה בגלל מלחמת הסחר ביניהן.

נוסף לשיח עם קוריאה הצפונית הטילו ארצות הברית וסין בחודש שעבר מכסים הדדיים על סחורות בשווי של כ-16 מיליארד דולר. צעד זה מחריף את המאבק שמנהלת וושינגטון במדיניות הסחר של בייג'ינג, כשחברות שונות חוששות כי הצמיחה הגלובלית תיפגע כתוצאה מכך.

ביום שישי אמרה דוברת הבית הלבן, לינדזי וולטרס, כי "היה ברור שטראמפ וממשלתו ימשיכו לפעול כדי לטפל במצב הסחר הבלתי הוגן של סין".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully