וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל נפל ונפצע קשה - משרד העבודה רשם אותו כמת: "טעינו"

16.9.2018 / 13:06

קרוביו של אחמד אסכנדר, פועל בניין שנפצע בנפילה שאירעה באוגוסט, הופתעו לגלות כי בדוח משרד העבודה והרווחה הוא מופיע כהרוג. "נלחצנו והתקשרנו לביה"ח", אמר בנו, "תמוה שהמשרד אינו מכיר את מצבו". המשרד: "טעות סופר"

אחמד אסכנדר, פועל שנפצע קשה באתר בנייה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
אחמד אסכנדר לפני התאונה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

משרד העבודה והרווחה פרסם באתר האינטרנט שלו דוח חצי שנתי על תאונות עבודה בישראל בין החודשים ינואר עד יוני 2018. בדוח מנה המשרד את 30 ההרוגים בתקופת זמן זו. בין ההרוגים, על פי הדוח, גם אחמד אסכנדר, פועל בניין שמאושפז באורח קשה בתל אביב. משפחתו תובעת בימים אלו את הקבלן ואת משרד העבודה והרווחה בעקבות פציעתו.

בדוח של משרד העבודה והרווחה תוארה תאונתו של אסכנדר, שאירעה ב-24 באוגוסט 2018, ובה לכאורה נהרג. "במהלך עבודות בבית פרטי ברמות השבים, נפל עובד תושב שטחים מגובה. במקום נערך בירור על ידי מפקח והוטל צו הפסקת עבודה", נכתב.

עוד בוואלה! NEWS:
סלפי קטלני בשדה הקרב: האם ישראל השמידה את "הבית של סולימאני"?
השגריר בארה"ב: לא עדכנתי את ראש הממשלה בטענות על דייויד קיז

דוח משרד העבודה והרווחה. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
דוח משרד העבודה והרווחה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בפועל, אחמד אסכנדר, תושב טול כרם ואב לשישה ילדים, מאושפז באורח קשה בבית החולים רעות שבתל אביב כשהוא מורדם ומונשם וסובל מפגיעת ראש קשה ושברים מרובים בצלעות. לפי כתב התביעה שהוגש נגד משרד העבודה והרווחה והקבלן, התאונה אירעה בשעה 10:00, במהלך עבודתו של התובע על הפיגום. אסכנדר נפל מגובה ונפגע באורח קשה מאוד. עובד גינון שעבד בחוץ שמע את רעש החבטה, הגיע למקום והזעיק את צוותי מד"א.

בנוסף לכך, פורסם בדוח כי "בין החודשים ינואר עד יוני 2018 נהרגו 30 עובדים בתאונות עבודה, מהם 19 עובדים בענף הבינוי, ארבעה בענף התעשייה והמסחר, עובד אחד בחקלאות ועובד נוסף במהלך חילוץ ממעלית".

עוד נכתב בדוח שבין היתר, 14 מקרים התרחשו בעקבות נפילה מגובה, מתוכם תשעה באתרי בנייה, ארבעה עובדים נהרגו מנפילת עצם או ממכה מעצם נע, וארבעה נהרגו מלכידה במכונות או בין עצמים.

עוד באותו נושא

מחבל התאבד בלב הפגנה: 68 הרוגים בפיגוע במזרח אפגניסטן

לכתבה המלאה
אחמד אסכנדר, פועל שנפצע קשה באתר בנייה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
אחמד אסכנדר מאושפז בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

יוסף, בנו של אסכנדר, אמר לוואלה! NEWS: "אבא שלי מאושפז בבית החולים רעות שבתל אביב, מצבו יציב אבל הוא מורדם ומונשם. עורך הדין יידע אותנו שעל פי הדוח של משרד העבודה החשיבו אותו כהרוג".

לדבריו אביו "שמונה חודשים מקבל טיפול, אני לא מבין איך הם עשו כזה דבר. אנחנו צריכים לשמוע מאנשים חיצוניים על זה? אנחנו נלחצים מזה שפתאום החשיבו אותו כהרוג בתאונת עבודה. התקשרנו לבית החולים כדי לבדוק מה שלום אבא שלנו, ועדכנו אותנו שהוא חי ונושם, אין כל בסיס לידיעה שהופצה על ידי משרד העבודה".

"היה מצופה ממשרד העבודה להיות בקיאים"

ישראל אסל, עו"ד מומחה לתחום הנזיקין המייצג את משפחתו של אסכנדר, אמר בתגובה לדוח כי תמוה בעיניו "שדווקא ביחס למקרה זה משרד העבודה והרווחה אינו מכיר את מצבו של אסכנדר והדוח שפורסם לידיעת הציבור כולל כתבות נרחבות בעיתונות הוזכר שמו כמי שנהרג בתאונת עבודה וזאת בזמן שאסכנדר עדיין מאושפז בבית החולים ונאבק על חייו כאשר משפחתו מלווה אותו".

לדבריו, "היה מצופה ממשרד העבודה להיות בקיאים בפרטים של מקרה זה מאחר שבמקרה זה פעלנו להגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת נזיקין גם נגד מנהל הבטיחות והבריאות בתעסוקה במשרד העבודה והרווחה בגין רשלנותו ואחריותו למצב הבטיחות באתרי הבנייה בישראל וכמובן גם נגד הקבלן המבצע שאחראי לפציעתו הקשה. משפחתו של הפצוע נאבקת מדי יום כדי להתקיים ולסעוד את אסכנדר, וקיבלה בצורה קשה את הידיעות הלא נכונות בדבר מותו".

ממשרד העבודה נמסר: "לצערנו נפלה טעות סופר בדוח. אנו מתנצלים על הטעות והיא תתוקן באופן מיידי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משפחתו של הפצוע קיבלו בצורה קשה את הידיעות הלא נכונות". עו"ד ישראל אסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully