וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל התאבד בלב הפגנה: 68 הרוגים בפיגוע במזרח אפגניסטן

12.9.2018 / 15:28

באחת ממתקפות הטרור הקטלניות ביותר במדינה בחודשים האחרונים, נפצעו עוד 165 איש שחסמו כביש המוביל למעבר גבול עם פקיסטן. טליבאן, הפועל באזור, הכחיש את מעורבותו, והחשד נופל על דאעש

גברים אפגנים נושאים פצוע לבית החולים,  לאחר פיגוע התאבדות במחוז ננגרהר שבמזרח אפגניסטן 11 בספטמבר 2018. רויטרס
פינוי אחד הנפגעים בפיגוע, אתמול/רויטרס

לפחות 68 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות במזרח אפגניסטן - כך מסר היום (רביעי) דובר מחוז ננגרהאר, שעדכן את מניין הקורבנות מהמתקפה שאירעה אמש במהלך הפגנה נגד מפקד משטרה מקומית. עוד אמר הדובר, אטהוללה חוגיאני, כי עוד 165 בני אדם נפצעו בפיגוע, אחד הקטלניים ביותר באפגניסטן בחודשים האחרונים.

הפיצוץ התרחש במהלך הפגנה של תושבים, שחסמו את הכביש הראשי בין בירת המחוז, ג'לאלאבאד, לבין מעבר הגבול טורקהאם עם פקיסטן.

שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על הפיגוע. טליבאן, שבימים האחרונים הרג עשרות חיילים ושוטרים במתקפות במחוזות הצפוניים במדינה, הכחיש את מעורבותו בפיגוע ההתאבדות. באזור פועל גם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שאחראי לכמה ממתקפות הטרור הקטלניות ביותר באפגניסטן בשנים האחרונות.

סבב שיחות נוסף

ההחרפה בלחימה במדינה, שמאז פלישת ארצות הברית ב-2001 חווה מאבק בין טליבאן לבין הממשלה הנתמכת על ידי המערב בקאבול, נרשמה למרות התקווה להתקדמות במגעים הדיפלומטיים בין הצדדים אחרי הפסקת אש היסטורית ביוני האחרון.

עם זאת, גורמים המעורבים בשיחות בין הארגון הקיצוני לבין ארצות הברית אמרו לרויטרס כי ייתכן בקרוב סבב שיחות נוסף בין הצדדים, אחרי זה שהתקיים ביולי האחרון בדוחא, בירת קטאר.

  • עוד באותו נושא:
  • אפגניסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully