וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לא היו 3,000 הרוגים בפורטו ריקו, זו המצאה של הדמוקרטים

13.9.2018 / 18:59

נשיא ארה"ב האשים את הדמוקרטים בכך שניפחו את מניין הקורבנות בהוריקן מריה אשתקד כדי לפגוע בו, מבלי לספק גיבוי לדבריו. הוא אמר זאת אחרי ביקורת על כך שהתגאה באופן שבו ממשלו טיפל באסון שפקד את האי

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דחה היום (חמישי) את מניין ההרוגים הרשמי של פורטו ריקו מהוריקן מריה שהכה את האי בשנה שעברה. הוא האשים את הדמוקרטים, מבלי לספק הוכחות, בכך שהם ניפחו את המספרים כדי לפגוע בו.

"לא מתו 3,000 איש בשני ההוריקנים שפגעו בפורטו ריקו", כתב בטוויטר. "כשעזבתי את האי, אחרי שהסערה הכתה קשה, היו בין שישה ל-18 הרוגים. באותו הזמן זה לא היה גבוה כל כך. אז, הרבה זמן אחרי, הם התחילו לדווח על מספרים גבוהים מאוד, כמו 3,000". לדבריו, "הדמוקרטים עשו זאת כדי לגרום לי להיראות רע כמה שאפשר".

טראמפ התגונן בעקבות ביקורת שלה זכה אחרי שהתפאר בדרך שבה ממשלו טיפל באסון הטבע שהכה בטריטוריה האמריקנית בשנה שעברה, לקראת בואו של הוריקן "פלורנס".

לקריאה נוספת בנושא
פורטו ריקו עדכנה את מניין ההרוגים בהוריקן מריה מ-64 ל-2,975
מחקר קובע: 4,645 בני אדם נהרגו לפני בהוריקן מריה בפורטו ריקו

נשיא ארה"ב טראמפ בטקס חלוקת מדליית הכבוד של הקונגרס, 12 בספטמבר 2018. רויטרס
טראמפ, אתמול/רויטרס

ראשת עיריית סאן חואן, בירת פורטו ריקו שמרבה לתקוף את הנשיא ואת ממשלו על תגובתם לסופה שהחריבה את האי, זעמה על דבריו של טראמפ. "כך נראית הכחשה שמגיעה אחרי הזנחה: אדוני הנשיא, בעולם האמתי, אשים מתו במשמרת שלך. חוסר הכבוד שלך הוא מזעזע!", כתבה יולין קרוס בטוויטר.

המניין הרשמי עודכן בחודש שעבר מ-64, נתון שרבים הגדירו נמוך משמעותית מהמניין האמתי, לכמעט 3,000, בהתבסס על מחקר שעליו הורה מושל האי. לפי הדוח, 2,975 מקרי מוות קרו כתוצאה ישירה או עקיפה מנזקי "מריה", בין פגיעה באי בספטמבר אשתקד לאמצע פברואר השנה.

(עדכון ראשון 16:44)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נזקי סופת הוריקן מריה בסאן חואן, בירת פורטו ריקו, 2017. רויטרס
נזקי הסופה מריה בסאן חואן, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully