וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטו ריקו עדכנה את מניין ההרוגים בהוריקן מריה מ-64 ל-2,975

המושל של הטריטוריה האמריקנית אמר כי הוא מקבל ממצאים של מחקר אקדמי, אחרי ביקורת נוקבת נגד הרשויות והממשל הפדרלי על הסתרת המידע האמיתי. "זה מראה את עוצמת האסון", אמר המושל. טראמפ ספג ביקורת על התגובה שלו לאסון שאירע בספטמבר אשתקד

צילום: רויטרס, עריכה: תום זויאלי

הרשויות בפורטו ריקו עדכנו אתמול (שלישי) רשמית את מניין ההרוגים מהוריקן מריה, מ-64 ל-2,975 איש. זאת אחרי שהמושל של הטריטוריה האמריקנית, ריקרדו רוסלו, קיבל את הממצאים של חקירה עצמאית שערכו מומחים מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. "נתתי הוראה לעדכן את מניין הקורבנות, על אף שזאת הערכה, יש לה בסיס מדעי", הדגיש רוסלו.

"זה מראה את עוצמת האסון", אמר לעיתון אל נואבו דיה. כשנשאל מדוע נדרש זמן כה רב עד להכרה במניין ההרוגים הגבוה, השיב: "אני לא מושלם, אני עושה טעויות". הוא חזר על אחד ממצאי הדוח, שלפיו לרופאים הייתה "חסרה מודעות" לדרך שבה יש לייחס כראוי מקרי מוות הקשורים לאסונות טבע.

הריסות סופרמרקט בעיר סלינס שבדרום פורטו ריקו בעקבות הוריקן "מריה", ספטמבר 2017. רויטרס
נזק עצום לתשתיות. הריסות בסופרמרקט בעקבות הוריקן מריה/רויטרס

האי מתקשה לשקם את התשתיות ואת אספקת החשמל מאז הסערה העוצמתית, שהכתה בו בספטמבר אשתקד, והוא ביקש סיוע של 139 מיליארד דולר מהקונגרס האמריקני. ראשת עיר הבירה סאן חואן, כרמן יולין קרוז, האשימה את הממשל האמריקני בכך שהוא הפחית במכוון מנזקי ההוריקן. לטענתה, כמה גורמים מקומיים לא רצו להתעמת עם הנשיא על כך שהאי, שבו חיים כ-3.3 מיליון תושבים, זקוק לעזרה נוספת.

"נראה שהם העדיפו לרקוד לפי צלילי חלילו של הנשיא טראמפ מאשר לספר את האמת על מה שכולנו ראינו. עשיתי את מה שחשבתי שצריך להיעשות כשצעקתי, באופן מילולי, בכל כוחי כדי לומר 'אנחנו מתים פה'. הבירוקרטיה וחוסר היעילות של הממשל הפדרלי הרגו אותנו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דונלד טראמפ משליך גליל נייר אל עבר נפגעי ההוריקן "מריה" בפורטו ריקו 3.10.17. רויטרס, רויטרס
התגאה במניין הקורבנות "הנמוך". טראמפ בפורטו ריקו, אוקטובר/רויטרס, רויטרס

מספר ההרוגים הרשמי המקורי כלל את אלו שנהרגו ישירות מההוריקן, מקריסת מבנים, טביעות או פגיעות של חפצים והריסות. עם זאת, הדוח החדש כולל את אלו שמתו בתוך שישה חודשים מהסופה, הקשה ביותר שפקדה את האי ב-90 השנים האחרונות, כתוצאה מטיפול רפואי לקוי ומחסור בחשמל ובמים נקיים. הפסקות החשמל החוזרות ונישנות הובילו גם לעלייה במקרי המוות מסוכרת ומחלות אחרות. לפי מחקר אחר, מניין ההרוגים היה גבוה עוד יותר והסתכם בכ-4,600 קורבנות.

המחקר החדש מעלה מחדש את הביקורת כלפי התגובה של טראמפ לאסון. במהלך ביקור באי באוקטובר, אמר הנשיא כי על הרשויות להיות "גאות" בכך שמניין הקורבנות - באותו זמן הוא היה רק 16 - לא גבוה כמו "הקטסטרופה האמתית" בהוריקן קתרינה. מבקריו האשימו אותו בכך שנתן חשיבות רבה יותר לתושבי פלורידה וטקסס, שנפגעו גם הם מסופות הוריקן בקיץ שעבר.

מהבית הלבן נמסר כי הממשל הפדרלי תומך במאמצי מושל פורטו ריקו "להבטיח שקיפות ואחריות הרוגה לקורבנות" ההוריקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully