וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קובע: 4,645 בני אדם נהרגו לפני בהוריקן מריה בפורטו ריקו

30.5.2018 / 4:15

אוניברסיטת הרווארד פרסמה מחקר חדש שהעלה כי כמות ההרוגים בסופה הקטלנית שפקדה את האי בספטמבר גבוה פי 70 מהכמות הרשמית שסיפקו הרשויות. במחקר נמתחה ביקורת על היעדר שקיפות של הרשויות ועל האופן בו העריכו את כמות ההרוגים

צילום: רויטרס

מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית שפורסם אתמול (שלישי) העלה כי 4,645 בני אדם מתו בשל הוריקן מריה שהכה בשנה שעברה בפורטו ריקו בעוד שכמות ההרוגים הרשמית עמדה על 64 בני אדם בלבד.

המחקר העלה עוד כי כמות ההרוגים בסופה הקטלנית גבוה פי 70 מהכמות הרשמית שסיפקו הרשויות. יתרה מכך, לאחר הסופה נמתחה ביקורת ציבורית על ההערכה השגויה של כמות ההרוגים. הוריקן מריה נחשב לאחת הסופות הקשות שהכו באזור אי פעם ואף החריב חלקים נרחבים של הטריטוריה האמריקנית.

לפי המחקר, קריסת רשת החשמל ויתר תשתיות חיוניות ברחבי פורטו ריקו הובילו למקרי מוות רבים של חולים כרוניים שלא יכלו לקבל טיפול רפואי. בנוסף, במחקר נמתחת ביקורת על היעדר השקיפות של הרשויות בפורט ריקו ועל האופן בו העריכו את כמות ההרוגים.

עוד בוואלה! NEWS:
סוגרים חשבון דרך עזה? התמנון האיראני נוקם את התקיפות בסוריה
עוד עיתונאי רוסי חוסל: מבקר של פוטין נורה למוות בדירתו בקייב
תלמידים יקרים: ועדת החינוך קבעה את תשלומי ההורים לשנת הלימודים הבאה

הוריקן מריה הכה בפורטו ריקו, ספטמבר 2017. רויטרס
הוריקן מריה הייתה אחת הסופות הקשות ביותר בתולדות ארה"ב. נזקי הסופה/רויטרס

המכון לבריאות הציבור בהרווארד סקר 3,300 בתי אב ברחבי האי ומצא כי קיימת עלייה של 62% בתמותה בהשוואה לשנה שעברה, וההפרש בין כמות ההרוגים בשנתיים הללו עומד על 4,645 בני אדם. לדבר עורכי המחקר:

"התוצאות שלנו מצביעות על כך שכמות ההרוגים הרשמי (64) נמוך בצורה משמעותית מכמות מקרי התמותה בפורטו ריקו לאחר ההוריקן". המחקר העלה גם כי עלויות השיקום באי עמדו על 90 מיליארד דולר, מה שהפך את "מריה" להוריקן השלישי בגודלו מבחינת עלויות שיקום מאז 1900.

הרשויות בפורטו ריקו מסרו כי הם "מקבלים בברכה" את המחקר החדש והוציאו הצהרה בה כתבו כי "כפי שהעולם יודע, עוצמת האסון הטראגי של הוריקן מריה הסתיים בהרוגים רבים. היה לנו ברור שהכמות תהייה גבוהה יותר ממה שדווח תחילה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully