וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות געשית או מעשה אדם: כיצד נכחדו ההוביטים?

27.9.2018 / 7:10

מחקר חדש שבודק את תנאי המחיה של הייצורים הננסיים שחיו באיי אינדונזיה ניסה לבדוק מה הוביל להעלמותם מפני האדמה ועלה על תגלית מפתיעה שככל הנראה השפיעה בצורה ישירה על חייהם

טריילר לסרט "ההוביט: מסע בלתי צפוי"/יח"צ- Warner Bros

האם נמצא התשובה מה גרם למותם של ההוביטים? לפני 50 אלף עד 200 אלף שנים חיו יצורי אנוש נמוכים במיוחד, שזכו לכינוי "ההוביטים". הם התנשאו לגובה של כמטר אחד בלבד וחלק מהחוקרים העריכו שהם השתייכו למין האנושי הנכחד הומו פלורסיינסיס, אחרים העריכו שהם היו פשוט בני אדם רגילים, שסבלו ממיקרוצפליה (תסמונת הגורמת להיקף ראש קטן יותר בשתי סטיות תקן מהממוצע). אולם, מחקר חדש שהתבצע על שיניים מלפני 18 אלף שנה מצא שההוביטים היו פעם שייכים למין האדם הנכחד הומו ארקטוס והיו בעלי גוף רגיל וגדול. החוקרים מאמינים שהמינים הללו, שחיו באסיה, קטנו בגודלם לאחר שננטשו באי פלורס שבאינדונזיה - ככל הנראה אחרי אסון טבע. התכווצותם קשורה לתופעה הנקראת "אפקט האי" - מצב שבו אוכלוסייה מתפתחת בסביבה מוגבלת.

על פי חוקרים שבדקו את צורת חייהם של אותם יצורים קטנים, חלק גדול מההוביטים נהרגו בהתפרצויות געשיות. במחקר שפורסם בחודש האחרון של "הירחון להתפתחות בני האדם", בחנו אותם חוקרים עצמות וממצאים שונים שנמצאו באי פלורס, שחלקם מוערכים מלפני 190 אלף שנים.

המחקר הזה עזר להם לבנות תמונת מצב של מה באמת קרה באותו האי, איזה בעלי חיים וייצורים חיו שם ועד כמה הם היו עצמאיים. על פי אותו מחקר הם עלו לא מעט על צורת החיים וההשרדות של ההוביטים. הממצא החזק ביותר הוא שהתפרצות געשית גדולה, שהתרחשה בערך לפני 50 אלף שנים, גרמה להעלמות ההוביטים, כמו גם מינים נוספים של בעלי חיים - חסידות ענקיות, נשרים מסוג מסוים ופילים ננסיים. על פי הממצאים, 4,000 שנים לאחר מכן, הם כבר לא חיו על האי.


עוד בנושא:

מדענים טוענים: נמצאו אבותיו של המין האנושי הנכחד "ההוביט"
חוקרים טוענים שחלק מבני האדם הם בעצם הוביטים

  • עוד באותו נושא:
  • הוביט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully