וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כישלון הפסגה: "טורקיה האיצה את משלוחי הנשק למורדים באידליב"

12.9.2018 / 15:51

גורמים בשורות המורדים אמרו כי הסיוע, הכולל רקטות גראד ותחמושת, יאפשר להם להילחם קרב ממושך מול משטר אסד, הנתמך על ידי רוסיה ואיראן. "הם הבטיחו תמיכה צבאית מוחלטת"

רויטרס

טורקיה האיצה את משלוחי הנשק שלה למורדים הסורים בימים האחרונים כדי לסייע להם לקראת המתקפה הצפויה במחוז אידליב, שחווה תקיפות אוויריות מוגברות בימים האחרונים - כך אמרו מקורות בשורות האופוזיציה לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריהם, כלי הנשק כוללים תחמושת ורקטות גראד. באנקרה סירבו להגיב.

לדברי אותם גורמים, הסיוע הצבאי התגבר מאז כישלון הפסגה בטהראן ביום שישי, שבה לא הצליח נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לשכנע את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואת נשיא איראן חסן רוחאני - המגבים את משטרו של בשאר אסד - להסכים על הפסקת אש.

לקריאה נוספת בנושא
ארדואן נגד אסד: התקיפה באידליב גורמת למשבר חמור באירופה
אין הסכמות בפסגה באיראן: ארדואן רוצה הפסקת אש בסוריה - פוטין מתנגד

לוחמי ה"צבא הלאומי" בחסות טורקית בטקס הסיום בעיר אל-באב בסוריה. רויטרס, רויטרס
אנקרה מאיצה את הסיוע למורדים. חברי "הצבא הלאומי" שמקימה טורקיה בחאלב/רויטרס, רויטרס

טורקיה, שבה שוהים כבר 3.5 מיליון פליטים סורים, חוששת שמתקפה רחבה על מעוז המורדים האחרון יצית גל עקורים חדש על גבולה. ארדואן הזהיר בימים האחרונים מפני אסון הומניטרי ואיומים ביטחוניים הנשקפים לטורקיה מפעולה כזו.

"הם הבטיחו תמיכה צבאית מוחלטת עבור קרב ארוך וממושך", אמר בכיר בשורות צבא סוריה החופשי, המעורה בשיחות שהתקיימו בימים האחרונים עם גורמים טורקיים בכירים. הוא שמר על עילום שם מאחר שהוא לא מורשה לדבר על הנושא בפומבי. "משלוחי הנשק והתחמושת יאפשרו להאריך את הקרב ויבטיחו כי האספקה שלנו לא תיגמר במלחמת התשה".

מפקד אחר בשורות המורדים אמר: "הם מקבלים משלוחי נשק חדשים של תחמושת, הם לא צריכים יותר מכך. הטורקים מוודאים שתהיה להם מספיק תחמושת שתאפשר להם להילחם זמן רב".

כשלושה מיליון איש חיים באידליב ובכיסי טריטוריה סמוכים בפאתי מחוזות חמאת, חאלב ולטקיה שבשליטת המורדים. כמחציתם נמלטו למחוז שבשליטת ערב רב של ארגוני מורדים וג'יהאד עולמי ממקומות אחרים בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיאי איראן רוסיה וטורקיה נפגשו בטהראן כדי לדון בהתפתחויות בסוריה. רויטרס
בדרך למשבר חדש? פוטין וארדואן בפסגה בטהראן, שישי/רויטרס

בעוד שטורקיה תומכת בכמה ארגונים הנלחמים תחת "צבא סוריה החופשי" מאז תחילת המלחמה ב-2011, הערים הגדולות של אידליב נמצאות תחת שליטת תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה שהיה חלק מאל-קאעדה. למרות זהם, מספר הלוחמים של הארגון הג'יהאדיסטי נמוך בהשוואה לאלו שאוגדו תחת "חזית השחרור הלאומית".

מבוי סתום בטהראן

בפסגה בטהראן ביום שישי, הסכימו שלושת המנהיגים על כך שלא יהיה פתרון צבאי למשבר בסוריה אלא רק פוליטי. עם זאת, פוטין אמר כי הפסקת אש שלא תכלול את הארגונים שבהם רואה מוסקבה כטרוריסטים תהיה חסרת טעם, ואילו רוחאני אמר כי על סוריה להשתלט מחדש על שטחה.

רוסיה מטילה על טורקיה את האחריות להפרדת הכוחות האסלאמסטיים מהפלגים המתונים ביותר באידליב, וגורמים בשורות המורדים אמרו כי אנקרה הבטיחה לפעול בתקיפות נגד הג'יהאדיסטים אם רוסיה תצליח למנוע מתקפה כוללת של צבא אסד.

עד כה סירבו תחריר א-שאם וארגונים קיצוניים אחרים להישמע לקריאותיה של אנקרה להתפרק מנשקם או להשתלב בשורות הכוחות הנתמכים על ידיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully