וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסללה הדרך למינוי רמטכ"ל: המקורבים לנתניהו פרשו מהוועדה

12.9.2018 / 11:24

חברי הוועדה איריס שטרק ויעקב נגל ביקשו להודיע על פרישתם מהוועדה שתפקידה לאשר את מינוי מחליפיהם של איזנקוט ואלשיך. בשבוע שעבר הוציא בג"ץ צו שאוסר את כינוס הוועדה, לאור טענות על כך ששטרק ונגל מקורבים לנתניהו

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

חברי הוועדה למינויי בכירים איריס שטרק וראש המל"ל, לשעבר תת-אלוף (מיל') יעקב נגל הודיעו היום (רביעי) על פרישתם, לאחר שהוגשה עתירה נגד חברותם בעקבות טענות לניגוד עניינים. בשבוע שעבר החליט בג"ץ להוציא צו על תנאי וצו ביניים שאוסר על כינוס ועדת המינויים הבכירים בשירות הציבורי.

העתירה הוגשה נגד מינויים של השניים, נציגי הציבור בוועדה, שנטען כי הם מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

פרישתם של נגל ושטרק מהוועדה סוללת את הדרך למינוי שני נציגי ציבור חדשים בוועדה למינוי בכירים במקומם. ברגע שמינויים יאושר על ידי הממשלה, ובמידה ולא יועלו נגדם קשיים משפטיים, תוכל הוועדה להתכנס ולהמשיך בהליך מינוי הרמטכ"ל, המפכ"ל, ונגיד בנק ישראל.

זאת לאחר שבעקבות העתירה לבג"ץ הוקפאה פעילות הוועדה וגם הוקפא הליך המינוי של הרמטכ"ל, שכן שר הביטחון אביגדור ליברמן ממתין לכינוס הוועדה כדי להביא בפניה את שמות שני המועמדים המובילים לתפקיד - אותם הוועדה אמורה לאשר. גורמים ביטחוניים הוסיפו כי השר מוכן לתהליך ותלוי כרגע בתשובת המדינה לבג"ץ.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין: אנחנו יודעים מי החשודים בהרעלת המרגל בבריטניה - אזרחים
סמים נמצאו בדמה של תינוקת בת שנה ממזרח ירושלים; מצבה קשה
בירת וייטנאם נגד בשר כלבים: "פוגע בתדמית העיר ומפיץ מחלות"

איריס שטרק יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים. לירון מולדובן
העותרים טענו כי קיים ניגוד עניינים. שטרק/לירון מולדובן

במכתב ששלח נגל למזכיר הממשלה כתב כי "במשך למעלה מ-40 שנות שרותי בצה"ל, במשרד הבטחון ובמשרד ראש הממשלה צברתי נכס אחד עיקרי והוא שמי הטוב, לצד הישגי בהן אני גאה מאוד, במשימות מגוונות שביצעתי לאורך השנים, שחלקן פורסם וחלקן לא יפורסם כנראה אף פעם".

נגל הוסיף כי "שמחתי לראות ששופטי בג"ץ מצאו לנכון להדגיש שבאופן אישי לא דבק בי שום רבב 'והפגם' היחיד שמעיב על מינויי הוא העובדה שתפקידי כראש המל"ל בפועל היה משרת אמון מטעם ראש הממשלה ולכן הוא מרמז על קרבתי אליו ועל היותי 'עושה דברו', זאת במיוחד לאור העובדה כי גם מאז שסיימתי את תפקידי במל"ל הטיל עלי ראש הממשלה משימה לאומית נוספת (הטיפול בחוק השואה הפולני ביחד עם עו"ד צ'חנובר)".

עוד באותו נושא

בג"ץ הקפיא את כינוס הוועדה למינויים בכירים: "אסור שנתניהו יתערב"

לכתבה המלאה
מכתב פרישה של יעקב נגל מהועידה לאישור מינויים בכירים. צילום מסך
"צברתי נכס אחד עיקרי והוא שמי הטוב". מכתבו של נגל/צילום מסך

הוועדה בראשות אליעזר גולדברג בוחנת היבטים הנוגעים לטוהר המידות של המועמדים להתמנות לתפקידים בכירים ובהם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד, מפכ"ל המשטרה ונגיד בנק ישראל. הוועדה נותנת את חותמת ההכשר הסופית למועמדים. שטרק טענה בהודעתה כי היא פורשת מהוועדה לאור בחירתה לנשיאת לשכת רואי החשבון.

בעתירה נטען כי במינוי השניים נפלו פגמים רבים, בעיקר בשל קרבתם לראש הממשלה ולשרים אחרים בליכוד. עוד נטען כי הכנסתם לוועדה נועדה לעקוף את הוראת היועמ"ש אביחי מנדלבליט לפיה נתניהו לא יכול להיות מעורב במינוי המפכ"ל הבא, בגלל החשדות הפליליים נגדו. בחודש שעבר פנה מנדלבליט במכתב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן שבו רמז כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להיות מעורב בבחירת מפכ"ל המשטרה הבא, לאחר תום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי רוני אלשיך.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בטקס סיום בה"ד 1, 20 ביוני 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
איזנקוט, נתניהו וליברמן/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בתוך כך, הממשלה אישרה היום את מינויו של פרופ' דניאל הרשקוביץ לנציב שירות המדינה. הרשקוביץ, פרופסור למתמטיקה ששימש בעבר שר המדע ויו"ר בית היהודי ונשיא אוניברסיטת בר אילן, ימונה לתקופה של שש שנים. ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר בהרשקוביץ לתפקיד לאחר שנפלה מועמדותה של עפרה ברכה, המועמדת הקודמת שקידם. הרשקוביץ יחליף את אודי פראוור שמשמש מזה למעלה משנה כממלא מקום נציב שירות המדינה.

טקס החתימה בוושינגטון על הסכם הסיוע הביטחוני, 14 בספטמבר 2016. שגרירות ישראל בוושינגטון, מערכת וואלה! NEWS
נגל/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ישראל בוושינגטון
מרכז השליטה המשודרג של אגף התנועה בבית דגן  מפכ"ל המשטרה רוני אלשך גלעד ארדן. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
ארדן ואלשיך/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully