וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הקפיא את כינוס הוועדה למינויים בכירים: "אסור שנתניהו יתערב"

לאחר עתירה שבה נטען על ניגוד עניינים של שניים מחברי הוועדה שבוחנת בין היתר את מינוי המפכ"ל, הרמטכ"ל וראשי שירותי הביטחון הבאים, החליט בית המשפט שלא לאפשר כינוסה. השופט מזוז: "לנתניהו יש אינטרס, אסור לו להיות מעורב במינוי הוועדה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בג"ץ החליט היום (חמישי) להוציא צו על תנאי וצו ביניים שאוסר על כינוס ועדת המינויים הבכירים בשירות הציבורי, זאת לאחר דיון בעתירה שהוגשה בדבר טענה לניגוד עניינים של שניים מחברי הוועדה. את העתירה הגישו ד"ר רפי נץ-צנגוט ועו"ד יובל יועז בשם העמותה לטוהר המידות, והיא מכוונות נגד מנויים של שני נציגי הציבור בוועדה: רואת החשבון איריס שטארק ותת-אלוף (מיל') יעקב נגל, שנטען כי הם מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

הוועדה בראשות אליעזר גולדברג בוחנת היבטים הנוגעים לטוהר המידות של המועמדים להתמנות לתפקידים בכירים ובהם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד, מפכ"ל המשטרה ונגיד בנק ישראל. הוועדה נותנת את חותמת ההכשר הסופית למועמדים.

השופט מני מזוז כתב בהחלטתו היום כי, "כיוון שלראש הממשלה עשוי להיות עניין בזהותו של המפכ"ל שצפוי להתמנות בקרוב. יש לו אינטרס, אסור לו להיות מעורב בהליכים שנוגעים למינוי הועדה שצריכה לאשר את מינוי המפכ"ל".

אליעזר גולדברג, נציב התלונות על השופטים בהגשת הדו"ח לשנת 2010, אפריל 2011. מגד גוזני
גולדברג/מגד גוזני

גורמים במערכת הביטחון מסרו כי כל עוד הוועדה לא מתכנסת, לא ניתן להתקדם בהליך לבחירת הרמטכ"ל הבא של צה"ל. בג"ץ חייב את המדינה להשיב לעתירה עד ה-7 באוקטובר. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמור היה להגיש לוועדה שני שמות אותם הייתה אמורה לאשר. גורמים ביטחוניים הוסיפו כי השר מוכן לתהליך ותלוי כרגע בתשובת המדינה לבג"ץ. בלשכת ראש הממשלה אומרים שהם לומדים את החלטת בג"ץ.

בעתירה נטען כי במינוי השניים נפלו פגמים רבים, בעיקר בשל קרבתם לראש הממשלה ולשרים אחרים בליכוד. עוד נטען כי הכנסתם לוועדה נועדה לעקוף את הוראת היועמ"ש אביחי מנדלבליט לפיה נתניהו לא יכול להיות מעורב במינוי המפכ"ל הבא, בגלל החשדות הפליליים נגדו. בחודש שעבר פנה מנדלבליט במכתב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן שבו רמז כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להיות מעורב בבחירת מפכ"ל המשטרה הבא, לאחר תום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי רוני אלשיך.

עוד באותו נושא

בגלל העתירות: ליברמן החליט לדחות את הליך מינוי הרמטכ"ל הבא

לכתבה המלאה
מרכז השליטה המשודרג של אגף התנועה בבית דגן  מפכ"ל המשטרה רוני אלשך גלעד ארדן. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
ארדן ואלשיך/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

"לאחרונה התקבלו אצלי פניות אחדות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה חדש או הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן", כתב מנדלבליט. "בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסק בנושא, בגין טענות לניגוד עניינים אפשר, בהינתן העובדה שהם נחקרים על ידי המשטרה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן דחה בחודש שעבר את הליך בחירת הרמטכ"ל הבא בשל העתירות נגד ועדת מינוי הבכירים שאמורה לבחון מועמדים לתפקיד. ליברמן ריאיין את ארבעת המועמדים המובילים לרמטכ"לות והיה אמור להעביר בחודש שעבר שמות של שני מועמדים סופיים לוועדת המינויים הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully